Jocurile dinamice - factor motivaţional referenţial în pregătirea sportivă a tinerilor handbalişti la etapa incipientă
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
840 41
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-11 13:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:796.322.012.1 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1233)
Divertisment. Jocuri. Sport (1703)
SM ISO690:2012
FERENŢ, Raul-Lucian. Jocurile dinamice - factor motivaţional referenţial în pregătirea sportivă a tinerilor handbalişti la etapa incipientă. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2015, nr. 24(4), pp. 43-48. ISSN 1857-4114.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 24(4) / 2015 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Jocurile dinamice - factor motivaţional referenţial în pregătirea sportivă a tinerilor handbalişti la etapa incipientă
CZU: 37.02:796.322.012.1

Pag. 43-48

Ferenţ Raul-Lucian
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2016


Rezumat

Jocurile dinamice, exerciţiile pregătitoare şi competiţia contribuie esențial atât la realizarea obiectivelor şi sarcinilor generale ale procesului didactic, cât şi a celor specifice lecţiei de antrenament, conducând la realizarea eficientă a obiectivelor educaţiei fizice şi sportului prin formarea unor deprinderi şi priceperi specifice activităţii competiţionale. Jocurile sportive pregătitoare aplicate în procesul instructiv-educativ de antrenament în cadrul perioadei de pregătire iniţială a handbaliştilor juniori prin metodologia orientativ-formativă la nivelul de pricepere psihomotrice şi calitate psihofizică generală contribuie la crearea bazei temeinice de perspectivă a sportivului pentru etapele ulterioare de specializare şi de performanţă prin transferuri instructive, funcţionale şi segmentare (la nivelul analizatorilor).

Dynamic games, preparatory exercises and competition significantly help both the objectives and tasks of the overall education process and its specific training lessons, leading to the efficient realization of the objectives of physical education and sports by developing the abilities of specific skills and competitive activities. Preparatory sports games applied in the educational training programs within the initial period of handball juniors through the guide-formative methodology, at psycho motor understanding level and a physiological general quality tend the creation of a solid perspective of the athlete for the stages of development for the specialization transfer, instructional and performance, functional and segmentation (for the analyzers).

Cuvinte-cheie
pregătire sportivă, proces de antrenament, handbal, metodologie, competiţie,

joc dinamic, factor motivaţional