Program de formare continuă: activitatea integrată în pedagogia alternativă Reggio Emilia
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
62 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 11:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:004 (43)
Organizarea instruirii (560)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4267)
SM ISO690:2012
DOBRIN, Mihaela. Program de formare continuă: activitatea integrată în pedagogia alternativă Reggio Emilia. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 103-107. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.13
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470

Program de formare continuă: activitatea integrată în pedagogia alternativă Reggio Emilia

Continuous training program: integrated Activity in alternative education Reggio Emilia

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.13
CZU: 37.091:004

Pag. 103-107

Dobrin Mihaela12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Inspectoratul Şcolar Județean. Galați
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

Implementarea alternativelor educaționale în sistemul de învățământ general este o problemă deosebit de importantă și actuală pentru sistemul educațional din perspectiva managementului educațional și a tehnologiilor educaționale la nivelul european. Abordarea Reggio Emilia este o pedagogie alternativă ce propune activitatea centrată pe copil, acesta construinduși și consolidându-și învățarea prin explorarea mediului înconjurător și prin interacțiunea cu adulții din jurul său. Aria curriculară Reggio Emilia, se formează din interesele copilului, în mod natural și ale educatorului, procesul de învățare devenind astfel natural și antrenant. De fapt, rolul educatorului nu constă în a impune gândirea copilului, ci în a fi un observator al acestuia, un partener în procesul de învățare.

The implementation of alternative educational approaches in the general education system is a particularly important and current issue for the educational management and educational technologies perspective at the European level.The Reggio Emilia approach is an alternative pedagogy that suggests child-centered activity, where the child builds and reinforces learning through exploring the surrounding environment and interacting with the adults around them. The Reggio Emilia curriculum area is formed from the child’s natural interests and those of the educator, making the learning process natural and engaging. In fact, the educator’s role is not to impose thoughts on the child but to be an observer and a partner in the learning process.

Cuvinte-cheie
schimbare, pedagogie Reggio Emilia, abordare educațională, asumare, convingeri,

ange, educational approach, pedagogy Reggio Emila, commitment, beliefs