Специфика развития личности ребенка с тяжелыми формами нарушения речи
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
42 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 22:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2:376.36=161.1 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2130)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656)
SM ISO690:2012
ЧОБАНУ, Адриана, БЫЧЕНКО, Айгуль. Специфика развития личности ребенка с тяжелыми формами нарушения речи. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 87-95. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470

Специфика развития личности ребенка с тяжелыми формами нарушения речи

Specificity of personality development of a child with severe forms of speech impairment

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.11
CZU: 373.2:376.36=161.1

Pag. 87-95

Чобану Адриана, Быченко Айгуль
 
Кишиневский Государственный Педагогический Университет им. Иона Крянгэ
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

Articolul prezintă o scurtă analiză teoretică a legăturii dintre limbaj și personalitate, precum și rezultatele unui studiu experimental al problemei. Studiul a fost realizat în rândul copiilor de vârstă preșcolară, cu limbaj dezvoltat normal și forme severe de tulburări de limbaj. Rezultatele studiului empiric sunt fundamentate pe principiile teoretice și demonstrează caracteristicile dezvoltării personalității unui preșcolar cu tulburări severe de limbaj. Tot în procesul cercetării se constată diferențe în formarea personalității în funcție de natura dezvoltării limbajului.

The article presents a brief theoretical justification for the connection between speech and personality, as well as the results of an experimental study of the problem. The study was conducted among children of senior preschool age with normally developed speech and severe forms of impairment. The results of the study empirically substantiated the theoretical principles and showed the characteristics of the personal development of a child with speech impairment. Also in the process of research, differences in the formation of personality are revealed depending on the nature of speech development.

Cuvinte-cheie
tulburări de limbaj, personalitate, sferă emoțională, sfera motivaţională, conştiinţa de sine, stima de sine,

speech disorders, personality, emotional sphere, motivational sphere, Self-awareness, self-esteem