Percepții ale adolescenților privind succesul școlar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
67 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-15 00:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04-053:371.2 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (256)
SM ISO690:2012
TĂNĂSESCU (N.IANCU), Elena. Percepții ale adolescenților privind succesul școlar. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 381-394.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 7, 2024
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023

Percepții ale adolescenților privind succesul școlar

CZU: 37.04-053:371.2

Pag. 381-394

Tănăsescu (n.Iancu) Elena12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Grădinița nr.23, București
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

Though the effect of school social composition, with a focus on the consequences of social segregation and student body differentiation, on the students’ performances is internationally well documented, Romanian investigations on this topic are absent. My article assesses the impact of individual, classroom and school-level factors on GPAs of more than 100 randomly selected students of grades 10 to 12, in 3 high- schools from Bucharest. Multilevel regression of school results proves that social background factors are effective at both individual and classroom level, while at the school-level, the most important is the institutionalized streaming embodied in highly specific types of high-schools.

Cuvinte-cheie
school success, perceptions, segregation, differentation, equal chances, student’s performance, multilevel analysis.