Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
55 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-06-06 00:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.214:373.5:[811.135.1+821.135.1](073)(478+498) (1) |
Educație (14789) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1470) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2128) |
SM ISO690:2012 HADÎRCĂ, Maria, PRISECARU, Luminița. Dimensiunea axiologică a curriculumului actual și realitatea educaţională. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 23-31. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.02 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.02 | ||||||
CZU: 371.214:373.5:[811.135.1+821.135.1](073)(478+498) | ||||||
Pag. 23-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se evidențiază dimensiunea axiologică a curriculumului actual, se analizează în plan comparativ (România și Republica Moldova) elementele și caracteristicile esențiale ale acestei dimensiuni la nivel de: a) curriculumul național; b) curriculumul la disciplina Limba și literatura română pentru învățământul gimnazial; c) realitatea educațională ce solicită funcționalitatea deplină a valorilor educației, avansându-se și unele propuneri de remediere a situației. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, curriculum, finalități educaționale, competenţe-cheie, dimensiune axiologică, valori pedagogice, cadre didactice, elevi, autonomie spirituală, education, curriculum, educational goals, key competencies, axiological dimension, pedagogical values, teachers, students, spiritual autonomy |
||||||
|