Dimensiunea axiologică a curriculumului actual și realitatea educaţională
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
55 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-06 00:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.214:373.5:[811.135.1+821.135.1](073)(478+498) (1)
Educație (14789)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1470)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2128)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria, PRISECARU, Luminița. Dimensiunea axiologică a curriculumului actual și realitatea educaţională. In: Univers Pedagogic, 2024, nr. 1(81), pp. 23-31. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(81) / 2024 / ISSN 1811-5470

Dimensiunea axiologică a curriculumului actual și realitatea educaţională

The axiological dimension of the current curriculum and the educational reality

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2024.1.02
CZU: 371.214:373.5:[811.135.1+821.135.1](073)(478+498)

Pag. 23-31

Hadîrcă Maria1, Prisecaru Luminița23
 
1 Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
3 Școala Gimnazială nr.1, Balcani, Bacău
 
 
Disponibil în IBN: 29 aprilie 2024


Rezumat

În articol se evidențiază dimensiunea axiologică a curriculumului actual, se analizează în plan comparativ (România și Republica Moldova) elementele și caracteristicile esențiale ale acestei dimensiuni la nivel de: a) curriculumul național; b) curriculumul la disciplina Limba și literatura română pentru învățământul gimnazial; c) realitatea educațională ce solicită funcționalitatea deplină a valorilor educației, avansându-se și unele propuneri de remediere a situației.

This article highlights the axiological dimension of the current curriculum, analyzes in a comparative manner (as regards Romania and R. Moldova) the essential elements and characteristics of this dimension in the context of: a) the national curriculum; b) the curriculum for Romanian Language and Literature for high-school education; c) the educational reality which requires the full validation of educational values; and also puts forward some proposals to remedy the situation.

Cuvinte-cheie
educaţie, curriculum, finalități educaționale, competenţe-cheie, dimensiune axiologică, valori pedagogice, cadre didactice, elevi, autonomie spirituală,

education, curriculum, educational goals, key competencies, axiological dimension, pedagogical values, teachers, students, spiritual autonomy