Articolul precedent |
Articolul urmator |
61 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.481.022:159.922.76 (1) |
Educație (14777) |
Psihologie (3510) |
SM ISO690:2012 МАЛЫШ, Юлия. Использование идей Марии Монтессори в сенсорном воспитании дошкольников с особенностями в развитии. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 312-317. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.481.022:159.922.76 | ||||||
Pag. 312-317 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article examines the sensory development of preschool children with developmental disabilities based on the pedagogy of M. Montessori. Based on the tasks of modern practice, M. Montessori's idea is substantiated that the child's intellect and his knowledge about the world always originate in the senses. The organization of the educational environment, requirements for didactic materials and their use are described. Examples of the organization of sensory education in the family are given. |
||||||
Cuvinte-cheie children with special needs, sensory education, ideas of Maria Montessori |
||||||
|