Articolul precedent |
Articolul urmator |
49 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.018.1:376(478) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4060) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655) |
SM ISO690:2012 КОТОС, Людмила. Особенности детско-родительских отношений в семьях, воспитывающих детей с отклонениями в развитии. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 305-312. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.018.1:376(478) | ||||||
Pag. 305-312 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article examines the problem of the peculiarities of parent-child relationships in families raising children with psycho-physical disabilities. Based on modern research by Moldovan and foreign authors, the characteristics of such families, the problems they face, as well as the types of education and their consequences for the development of a special child are presented. |
||||||
Cuvinte-cheie child-parent relationships, developmental disorders, hyperprotection, hypoprotection |
||||||
|