Articolul precedent |
Articolul urmator |
88 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-24 18:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.015.3:376 (1) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2098) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (646) |
SM ISO690:2012 PERETEATCU, Maria. Formarea toleranței la elevii claselor primare față de persoanele cu dizabilități. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, 7 decembrie 2023, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2024, Ediția 7, pp. 170-184. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediția 7, 2024 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" Bălți, Moldova, 7 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.015.3:376 | ||||||
Pag. 170-184 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article deals with the issues related to the formation of tolerance in young students towards people with disabilities, the concept of tolerance is presented from various points of view of several authors. The article also elucidates aspects of education for tolerance in young students, the characteristics of the tolerant person and the methodology of education for tolerance that facilitates the exploitation of the principles of tolerance in pedagogical communication |
||||||
Cuvinte-cheie tolerance, people with disabilities, special educational requirements, individual peculiarities, self-educational attitude |
||||||
|