Articolul precedent |
Articolul urmator |
173 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-30 10:54 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.344.7:364.046.6-053.2 (1) |
Structură socială. Societatea ca sistem social (1015) |
Probleme sociale care reclamă ajutor și asistență. Tipuri de ajutoare sociale (549) |
SM ISO690:2012 COROBAN, Cristina. Particularități sociodemografice și competențe sociale ale copiilor în situație vulnerabilă din centrele de plasament. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 410-415. ISBN 978-9975-62-688-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrare prin cercetare și inovare. SS, 2023 |
||||||
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare." Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.344.7:364.046.6-053.2 | ||||||
Pag. 410-415 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
According to national statistics, in the Republic of Moldova children continue to be a part of the population with a high degree of vulnerability. The poverty rate among children was 26% in 2020. Moreover, 10% of Moldovan children are exposed to extreme poverty. Children in vulnerable situations from placement centers have poorly developed social skills. In this context, the development and improvement of social skills of vulnerable children becomes imperatively necessary. The PRODOCS NGO carries out activities that contribute to the development and improvement of social skills for children from 8 placement centers. Social skills help to improve children’s positive behavior and also, to reduce negative behavior. |
||||||
Cuvinte-cheie children in a vulnerable situation, poverty, social skills, vulnerability |
||||||
|