Particularități sociodemografice și competențe sociale ale copiilor în situație vulnerabilă din centrele de plasament
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
173 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 10:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.344.7:364.046.6-053.2 (1)
Structură socială. Societatea ca sistem social (1015)
Probleme sociale care reclamă ajutor și asistență. Tipuri de ajutoare sociale (549)
SM ISO690:2012
COROBAN, Cristina. Particularități sociodemografice și competențe sociale ale copiilor în situație vulnerabilă din centrele de plasament. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 410-415. ISBN 978-9975-62-688-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Particularități sociodemografice și competențe sociale ale copiilor în situație vulnerabilă din centrele de plasament

Socio-demographic characteristics and social skills of vulnerable children from placement centers

CZU: 316.344.7:364.046.6-053.2

Pag. 410-415

Coroban Cristina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 aprilie 2024


Rezumat

According to national statistics, in the Republic of Moldova children continue to be a part of the population with a high degree of vulnerability. The poverty rate among children was 26% in 2020. Moreover, 10% of Moldovan children are exposed to extreme poverty. Children in vulnerable situations from placement centers have poorly developed social skills. In this context, the development and improvement of social skills of vulnerable children becomes imperatively necessary. The PRODOCS NGO carries out activities that contribute to the development and improvement of social skills for children from 8 placement centers. Social skills help to improve children’s positive behavior and also, to reduce negative behavior.

Cuvinte-cheie
children in a vulnerable situation, poverty, social skills, vulnerability