Formarea sinelui creativ și creșterea autoeficacității creative prin intermediul programelor psihoeducaționale factor deblocator al motivației învățării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
104 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042:37.015.3:159.947.5 (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4061)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
PANDELICA, Mirela. Formarea sinelui creativ și creșterea autoeficacității creative prin intermediul programelor psihoeducaționale factor deblocator al motivației învățării. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 324-329. ISBN 978-9975-62-688-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Formarea sinelui creativ și creșterea autoeficacității creative prin intermediul programelor psihoeducaționale factor deblocator al motivației învățării

Creative self-formation and creative self-efficiency increase through psychoeducational programs unlocking factor of learning motivation

CZU: 37.042:37.015.3:159.947.5

Pag. 324-329

Pandelica Mirela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

In Western cultural contexts, the ability to engage in creative thinking and production is highly regarded in professional and educational environments. Creative individuals are considered to be more confident compared to those with less developed creative abilities and are subjectively perceived as special and unique. Studies demonstrate the fact that the programs through which we develop students’ creativity can be effective even if they are carried out for short periods of time, Creation representing one of the mental activities aimed at developing the human psyche and implicitly the student’s personality, exploiting his maximum potential. Also, the psychoeducational programs are conducted in a non-formal setting, offering the student greater freedom of expression.

Cuvinte-cheie
educational programs, creative self, creative self-efficacy, adolescent students, study motivation