Articolul precedent |
Articolul urmator |
104 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.042:37.015.3:159.947.5 (1) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4061) |
Psihologie (3511) |
SM ISO690:2012 PANDELICA, Mirela. Formarea sinelui creativ și creșterea autoeficacității creative prin intermediul programelor psihoeducaționale factor deblocator al motivației învățării. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 324-329. ISBN 978-9975-62-688-0. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrare prin cercetare și inovare. SS, 2023 |
||||||
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare." Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.042:37.015.3:159.947.5 | ||||||
Pag. 324-329 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In Western cultural contexts, the ability to engage in creative thinking and production is highly regarded in professional and educational environments. Creative individuals are considered to be more confident compared to those with less developed creative abilities and are subjectively perceived as special and unique. Studies demonstrate the fact that the programs through which we develop students’ creativity can be effective even if they are carried out for short periods of time, Creation representing one of the mental activities aimed at developing the human psyche and implicitly the student’s personality, exploiting his maximum potential. Also, the psychoeducational programs are conducted in a non-formal setting, offering the student greater freedom of expression. |
||||||
Cuvinte-cheie educational programs, creative self, creative self-efficacy, adolescent students, study motivation |
||||||
|