Noile educații - abordare axiologică a educației formale, nonformale și informale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
185 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013/014:37.035:316.752 (1)
Educație (14782)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (806)
SM ISO690:2012
CLICHICI, Veronica. Noile educații - abordare axiologică a educației formale, nonformale și informale. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SS, pp. 247-254. ISBN 978-9975-62-688-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Integrare prin cercetare și inovare.
SS, 2023
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare."
Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023

Noile educații - abordare axiologică a educației formale, nonformale și informale

The new educations – axiological approach of formal, nonformal and informal education

CZU: 37.013/014:37.035:316.752

Pag. 247-254

Clichici Veronica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 aprilie 2024


Rezumat

In this scientific article, a synthesis of the problems of new educations that have become priority imperatives in school and university education is treated. The purpose of the research presents a descriptive analysis of new educations as a factor of change through an axiological approach to formal, non-formal and informal education. In this sense, we specify the following objectives of the research: identification of the premises of European-type education; analysis of the dimensions of the new educations at the international and national level; determining the ways to implement new educations through methodological approaches. The scientific results of the research are relevant by documenting new educational policies and the possibility of implementing new educations in school and university education.

Cuvinte-cheie
axiologie, educaţie, forme, noile educații