Articolul precedent |
Articolul urmator |
107 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
929.731(498) (4) |
Biografii și studii înrudite (492) |
SM ISO690:2012 HAREA, Crina. „O altfel sinteză a țării și a neamului românesc”. Principii pedagogice moderne puse la baza formării intelectuale a Regelui Mihai I. In: Integrare prin cercetare și inovare.: Ştiinţe umanistice și sociale, 9-10 noiembrie 2023, Chișinău. Chisinau, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, SUS, pp. 234-242. ISBN 978-9975-62-687-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Integrare prin cercetare și inovare. SUS, 2023 |
||||||
Conferința "Integrare prin cercetare și inovare." Chișinău, Moldova, 9-10 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 929.731(498) | ||||||
Pag. 234-242 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Prezenta comunicare pornește de la considerentul că, pentru înțelegerea obiectivă a complexei și complicatei biografii a ultimului suveran al României, Mihai I, este de o extremă importanță studierea faptului „cum a învățat a-și cunoaște țara Măria Sa Mihai” (dr. Ion Conea). Altfel spus, este necesară reintegrarea în circuitul științific a unor lucrări, devenite între timp, rarități bibliografice, în care sunt expuse în detaliu și cu un talent deosebit, principiile pedagogiei românești și europene moderne, foarte avansate în anii interbelici, care au stat la baza formării intelectuale a regelui Mihai I. Un alt obiectiv, la fel de important al prezentei comunicări, constă în evocarea personalității profesorilor entuziaști ai vremii, care și-au pus toate cunoștințele, abilitățile și talentul pedagogic „în serviciul unui nobil și înalt ideal: creșterea unui viitor Domn de țară între cei care o înfățișează în toate ramurile nației și cu ochii asupra tuturor ținuturilor care formează patria” (N. Iorga). Așa cum se constată din analiza efectuată, fiind interzise în anii comunismului sovietic dar care și-au găsit o evoluție recentă în forma unui filon istoriografic relativ autonom, lucrările consacrate formării intelectuale a regelui Mihai I în anii de liceu constituie o importantă sursă de documentare și de cunoaștere a modului în care pe parcursul anilor ‘30, Marele Voevod de Alba Iulia, - viitorul suveran al României, - a primit „cea mai temeinică și mai completă pregătire” în domeniul istoriei și geografiei României Întregite. |
||||||
Cuvinte-cheie Mihai I, rege, România interbelică, liceu, principii pedagogice, istorie, geografie, Michael I, king, Interwar Romania, high school, pedagogical principles, history, geography |
||||||
|