Enunțul existențial averbal în discursul publicitar francez
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
141 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81`42:659.1 (8)
Lingvistică. Limbi (5113)
Publicitate. Reclamă (176)
SM ISO690:2012
ENICOV, Cristina. Enunțul existențial averbal în discursul publicitar francez. In: Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală, Ed. 3, 1 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2024, Ediţia 3, pp. 102-108. ISBN 978-9975-62-678-1. – ISBN; 978-9975-62-679-8 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10648717
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală
Ediţia 3, 2024
Conferința "Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală"
3, Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2023

Enunțul existențial averbal în discursul publicitar francez

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10648717
CZU: 81`42:659.1

Pag. 102-108

Enicov Cristina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 7 martie 2024


Rezumat

This article deals with the problem of defining the category of existence, as well as defining the verbless existential statement in the French advertising discourse. Starting from the definition of existence within logic, a review of the opinions of linguists regarding the existential statement was undertaken. Attention was drawn to the existential verbless statement, both in literary and advertising texts. The advertising speech, having as its primary function that of informing the addressee about the existence and qualities of the product, frequently resorts to the non-verbal existential statement.

Cuvinte-cheie
existenţă, enunț existențial, actul de existență, enunț averbal existențial, subiect implicit,

existence, existential statement, act of existence, existential verbless statement, implicit subject