Articolul precedent |
Articolul urmator |
141 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81`42:659.1 (8) |
Lingvistică. Limbi (5113) |
Publicitate. Reclamă (176) |
SM ISO690:2012 ENICOV, Cristina. Enunțul existențial averbal în discursul publicitar francez. In: Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală, Ed. 3, 1 decembrie 2023, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2024, Ediţia 3, pp. 102-108. ISBN 978-9975-62-678-1. – ISBN; 978-9975-62-679-8 (PDF). DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10648717 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală Ediţia 3, 2024 |
||||||
Conferința "Probleme de lingvistică romano-germanică şi comunicare interculturală" 3, Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10648717 | ||||||
CZU: 81`42:659.1 | ||||||
Pag. 102-108 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article deals with the problem of defining the category of existence, as well as defining the verbless existential statement in the French advertising discourse. Starting from the definition of existence within logic, a review of the opinions of linguists regarding the existential statement was undertaken. Attention was drawn to the existential verbless statement, both in literary and advertising texts. The advertising speech, having as its primary function that of informing the addressee about the existence and qualities of the product, frequently resorts to the non-verbal existential statement. |
||||||
Cuvinte-cheie existenţă, enunț existențial, actul de existență, enunț averbal existențial, subiect implicit, existence, existential statement, act of existence, existential verbless statement, implicit subject |
||||||
|