Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-25 16:08 |
![]() GHEORGHIŢĂ, Angela. Stimularea capitalului intelectual prin managementul cunoștințelor în biblioteca academică în era digitală. In: Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță, Ed. 1, 18-20 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, p. 763. ISSN 2345-1476. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță" 1, Chişinău, Moldova, 18-20 octombrie 2023 | ||||||
|
||||||
Pag. 763-763 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Introducere. Managementul Cunoașterii în BȘM presupune crearea, comunicarea și coordonarea cunoașterii. MC adaugă valoare proceselor și mobilizează bibliotecarii să le partajeze cu ajutorul tehnologiilor disponibile. Noile cunoștințe vin ca un supliment la întrebările care necesită rezolvare curentă. Scop. Explorarea potențialului Managementului cunoștințelor ca factor de schimbare în bibliotecile academice în era digitală. Obiective. Analiza conceptului de cunoaștere, definirea aspectelor strategice pentru creșterea eficienței învățării. Materiale și metode. Pentru realizarea cercetării a fost aplicată metoda de documentare științifică, de sinteză și metoda chestionarului. Colaboratorii Bibliotecii Științifice Medicale au constituit grupul țintă. Rezultate. Bibliotecarii BȘM obțin sistematic cunoștințe atât formale, cât și informale în diverse domenii: sisteme infodocumentare, tehnologii informaționale, sociologia cunoașterii, psihologie. Prin informațiile obținute bibliotecarii contribuie la extinderea serviciilor și produselor, diseminarea cunoștințelor noi, dezvoltarea culturii informaționale a utilizatorilor. Tehnologiile pe care le deține BȘM, facilitează accesarea, crearea, organizarea, partajarea și utilizarea cunoștințelor, coordonarea și extinderea colaborărilor, parteneriatelor. Concluzii. Bibliotecarii creează un spațiu și condiții benefice pentru ca de la sursă până la utilizator să se producă o furnizare cât mai eficientă prin intermediul și adoptarea celor mai recente tehnici digitale, noilor oportunități și provocări în managementul cunoștințelor în era digitală. |
||||||
Cuvinte-cheie managementul cunoştinţelor, managementul schimbării, eră digitală, tehnologii informaţionale., Knowledge Management, Management of Change, digital age, information technologies. |
||||||
|