Articolul precedent |
Articolul urmator |
142 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 18:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.013.43 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120) |
SM ISO690:2012 TABITA, Mihai. Parteneriatele educaționale ca mijloc de promovare a identității culturale în condițiile provocărilorsocietale. In: Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective, 30 august 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 554-560. ISBN 978-9975-46-817-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective 2023 | ||||||
Conferința "Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective:" Chişinău, Moldova, 30 august 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.013.43 | ||||||
Pag. 554-560 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article highlights the importance of educational partnerships as a means of promoting cultural identity in the conditions of societal challenges, in which each student must know the customs, traditions, distinctive signs of the people and the history of his country. The author insists on the importance of collaboration between school institutions and houses of culture, museums, etc., in order to form a cultural identity in students through its interaction with various agents with whom they interact, including the mass-media. |
||||||
Cuvinte-cheie educational partnerships, school, mass-media, cultural identity, societal challenges |
||||||
|