Strategii de comunicare culturală în contextul pandemiei Covid 19
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
195 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-10 15:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.77:008(498) (1)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (806)
Civilizație. Cultură. Progres (824)
SM ISO690:2012
ARDELEAN, Elena. Strategii de comunicare culturală în contextul pandemiei Covid 19. In: Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective, 30 august 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2023, pp. 291-298. ISBN 978-9975-46-817-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective 2023
Conferința "Cercetarea istorică și culturologică în spațiul unitar european: paradigme, realități, perspective:"
Chişinău, Moldova, 30 august 2023

Strategii de comunicare culturală în contextul pandemiei Covid 19

Cultural communication strategies in the context pandemic Covid-19

CZU: 316.77:008(498)

Pag. 291-298

Ardelean Elena
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 11 decembrie 2023


Rezumat

The Covid-19 pandemic of recent years has affected all cultural institutions. They had to adapt quickly so that they could maintain contact with the public. The priority was the identification of new communication channels of the cultural act. Among the efficient practices that cultural institutions have implemented in order to remain relevant, both for the loyal audience and for the new generations of the audience, is a more extensive and constant communication in the online environment. The paper presents some initiatives of the cultural institutions in Romania that have had a real success, some continuing in the post-pandemic period.

Cuvinte-cheie
COVID-19 pandemic, cultural institutions, communication in the online environment