Articolul precedent |
Articolul urmator |
118 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:78.01+781.1 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1235) |
Muzică (1825) |
SM ISO690:2012 GAGIM, Ion. Teoria muzicii este „teorie” sau este „muzică”? Abordări muzicologice și didactice In: Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective, Ed. Ediția 2, 1 noiembrie 2023, Bălți. Bălți: 2023, Ediția 2, pp. 5-11. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective Ediția 2, 2023 |
||||||
Conferința "Educația artistică în contemporaneitate: realizări, provocări, perspective" Ediția 2, Bălți, Moldova, 1 noiembrie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:78.01+781.1 | ||||||
Pag. 5-11 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The communication is dedicated to the musicological training of students for the perception and realization of the essence and contents of the current conception of musical education/training in the Republic of Moldova. One of the basic precepts of the concept in question is the principle of thematism, which provides for the formulation of the study material not in theoretical-grammatical terms, but in musicological-semantic expressions (categories). Thus, the musicological training of teachers in the field of music education is an inherent problem of the university didactic process. The author has conceptualized, formulated and defined (characte-rized) a system of principles (10), which are the basis of the Dynamic Methodology course, as a field of training for students in the specialization "Didactics of musical disciplines" / specialty "Music". |
||||||
Cuvinte-cheie music, music theory, musicology, dynamism, musical language, the language of music, musical grammar, ″artistic" paradigm (of music) |
||||||
|