Timpul în educaţie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
110 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-10 10:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.01 (4371)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4024)
SM ISO690:2012
ŢVIRCUN, Victor. Timpul în educaţie. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 11-17. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.02
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Timpul în educaţie

Time in education

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.02
CZU: 37.01

Pag. 11-17

Ţvircun Victor
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Educația, ca și alte sfere de activitatea socială, își construiește propriul timp, propria durata, propriul cadru de mobilitate. Totodată, fiind produsă în timp ea, la rândul său, devine producător, facilitator, incitator de procese. Conceptele de timp și înțelegere a timpului iau naștere din temporalitate. Fenomenul educației contemporane consta în aceea, că ea dobândește conținut și sens datorită unei instanțe supratemporale, rezultată din diferite raporturi, care se încadrează în pluritatea temporală, acumulările teoretico-practice generând organizări complexe dintre trecut-prezent-viitor. Prezent articol este dedicat problemei timpului în educație.

Education, like other spheres of social activity, builds its own time, its own duration, its own framework of mobility. At the same time, being produced over time, it, in turn, becomes a producer, facilitator, instigator of processes. The concepts of time and the understanding of time arise from temporality. The phenomenon of contemporary education consists in the fact that it acquires content and meaning thanks to a supratemporal instance, resulting from different relationships, which fall within the temporal plurality, the theoretical-practical accumulations generating complex organizations between past-present-future. This article is dedicated to the problem of time in education.

Cuvinte-cheie
educaţia, pedagogie, timpul trecut-prezent-viitor,

education, pedagogy, past-present-future time