Exigenţele europene ale studiilor doctorale. Școala doctorală de drept ieșeană
Închide
161 0
SM ISO690:2012
UNGUREANU, CarmenTamara, COSTEA, Ioana Maria. Exigenţele europene ale studiilor doctorale. Școala doctorală de drept ieșeană. In: Dialogi juridici, Iași: 2023, pp. 21-30. ISBN 978-606-714-816-9
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialogi juridici
2023 / ISBN 978-606-714-816-9

Exigenţele europene ale studiilor doctorale. Școala doctorală de drept ieșeană


Pag. 21-30

Ungureanu CarmenTamara, Costea Ioana Maria
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2023


Rezumat

Doctoral studies in the European context are an integral part of the European area of higher education. The Bologna process played a substantial role in shaping legal studies, aiming to ensure the integration of higher education systems into the great European family. Legal doctoral studies are a significant part of legal education. Doctoral studies aim to improve the understanding and management of the challenges faced by the legal world at global, national and local levels. The training of European jurists implies the study of current legal systems, of their interference determined by the single European space where the combination of national legislations takes place with the European one. Through this approach, future doctors of law will acquire knowledge of the highest level and especially skills that facilitate the solution of critical problems in a responsible way and allow innovation and rethinking of traditional ideas for their adaptation to new circumstances.

Cuvinte-cheie
legal studies, doctorate, admission, research methods

ISBN: 978-606-714-816-9
Domenii științifice:
Alte contribuții (capitole, secțiuni ale cărții / culegerii) disponibile în IBN
Cuvânt-înainte
7-7
Paradigma educaţiei juridice în contextul evoluţiei învăţământului universitar prin prisma procesului de europenizare a dreptului
11-16
Învăţământul juridic – fundament al siguranţei societăţii umane democratice
17-20
Unele provocări curente în învăţământul juridic în materie penală din România
31-37
Exigenţe în perfecţionarea profesionalismului juridic al funcţionarilor vamali
39-50
Modificarea învinuirii de către procuror în instanţa de apel
53-58
Puterea judecătorească – garant al înfăptuirii justiţiei într-un stat de drept
59-70
Reprezentarea succesorală ca instituţie de drept civil în noua reglementare a Codului civil al Republicii Moldova
71-81
Convenţia Europeană a Drepturilor Omului și protecţia mediului
83-88
Unele reflecţii privind particularităţile minorului actor al actului criminal (cazul Republicii Moldova)
88-103
Criminalistica, la intersecţia dintre legile naturii și legile făcute de oameni
105-111
Integritatea academică și cadrul normativ aferent
113-121
Experimentul în procesul penal: noţiune, sarcini și varietăţi
123-134
Infracţiunea de determinare sau înlesnire la sinucidere art. 150 CP RM – comisă de către sau asupra persoanelor care execută o pedeapsă privativă de libertate
135-141
Agresivitatea și violenţa în sport
143-150