Rolul dat de responsabilitatea socială corporativă (CSR) în dezvoltarea sustenabilă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
255 33
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 19:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
005.35:33 (25)
Activități manageriale (438)
Economie. Științe economice (9555)
SM ISO690:2012
MIHALCIUC, Camelia-Cătălina. Rolul dat de responsabilitatea socială corporativă (CSR) în dezvoltarea sustenabilă. In: Problemele ecologice şi geografice în contextul dezvoltării durabile a Republicii Moldova: realizări şi perspective”, conferinţa ştiinţifică, Ed. Ediția 1, 14-15 septembrie 2016, Chişinău. Chişinău: Editura Presa universitară bălțeană, Bălţi & Editura Vasiliana ’98, Iaşi, 2016, pp. 689-695. ISBN 978‐9975‐9611‐3‐4..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Problemele ecologice şi geografice în contextul dezvoltării durabile a Republicii Moldova: realizări şi perspective”, conferinţa ştiinţifică 2016
Conferința "Problemele ecologice şi geografice în contextul dezvoltării durabile a Republicii Moldova: realizări şi perspective”, conferinţa ştiinţifică"
Ediția 1, Chişinău, Moldova, 14-15 septembrie 2016

Rolul dat de responsabilitatea socială corporativă (CSR) în dezvoltarea sustenabilă

Given role of corporate social responsibility (CSR) in sustainable development

CZU: 005.35:33
JEL: M48, Q01, Q56.

Pag. 689-695

Mihalciuc Camelia-Cătălina
 
Universitatea „Ştefan cel Mare”, Suceava
 
 
Disponibil în IBN: 11 septembrie 2023


Rezumat

In this paper, I will discuss about some main issues related to the importance and the integration of CSR in the company's development strategies and its relationship to the financial performance of the companies, taking also into account the multitude of views and definitions of the concept of CSR in the organizational management. By applying CSR, companies manage the business processes to produce an overall positive impact on society. Thus, the companies must integrate CSR into strategy development, in the context of an economy increasingly globalized and to acknowledge the role of social responsibility not only on the image or profit maximization, but also on social and environmental performance. Besides the aspects linked on profit the main aspects that companies need to answer are the quality of their management - both in terms of people and also the nature and quantity of their impact on society in the various areas. If some years ago, CSR was seen as an additional cost facto, today it is demonstrated that sustainability is an independent factor which can have a positive influence, not only to the society, but also the business and the owners.

În această lucrare, punctele de discuţie vor viza unele aspecte principale cu privire la importanța şi integrarea CSR în strategiile de dezvoltare ale companiei și relația sa cu performanța financiară a companiilor, având deasemenea în vedere multitudinea opiniilor şi definiţiilor referitoare la conceptual de CSR în managementul organizaţional, prin aplicarea CSR, companiile gestionându-şi activităţile producând un impact general pozitiv asupra societăţii. Astfel, companiile trebuie să-şi integreze activităţile de responsabilitate socială în strategia de dezvoltare, în contextul unei economii din ce în ce mai globalizate, şi să conştientizeze rolul responsabilităţii sociale nu numai asupra imaginii sau maximizării profitului, ci şi asupra performanţelor sociale şi de mediu. Pe lângă aspectele legate de profit principalele aspecte la care companiile trebuie să răspundă sunt calitatea managementului acestora - atât în ceea ce privește oamenii și, de asemenea, natura, și cantitatea impactului lor asupra societății în diferite domenii. În cazul în care câțiva ani în urmă, CSR a fost văzut ca un cost suplimentar facto, astăzi se demonstrează că durabilitatea (sustenabilitatatea) este un factor independent care poate avea o influență pozitivă, nu numai asupra societăţii, dar, de asemenea, asupra afacerilor și a proprietarilor.

Cuvinte-cheie
responsabilitate social corporatistă, sustenabilitate, teoria grupurilor interesate, performanţă socialâ, performanţa financiară, Bilanţul triplu, piramida responsabilităţii sociale,

Corporate Social Responsibility, sustainability, stakeholder theory, social performance, financial performance, Triple Bottom Line, pyramid of social responsibility