Articolul precedent |
Articolul urmator |
220 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-13 22:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.111 (76) |
Probleme generale de didactică și metodică (1235) |
Limba engleză (698) |
SM ISO690:2012 PETRICIUC, Lilia. Metodă versus metodologie în bază de principii în didactica limbilor străine în cadrul abordării comunicative. In: Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine, Ed. 3, 25 noiembrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Ediția 3, pp. 70-77. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine Ediția 3, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine" 3, Chişinău, Moldova, 25 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.111 | ||||||
Pag. 70-77 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Applying methods as the operation principle in foreign language teaching has revealed a whole array of inconsistencies that enhanced the need for a new vision and perception in the field, which in turn, brought about a paradigm shift. Hence, the communicative approach has replaced the method with principled methodology aiming to facilitate the development of communicative competence, in keeping with the diversity of factors that come into play during the process. The article deals with and asserts the relevance of the principled methodology within the Communicative Approach and highlights the uselessness of the efforts to identify the perfect method in foreign language learning. |
||||||
Cuvinte-cheie Communicative Approach(CA), Communicative Competence (CC), Method, methodology, postmethod pedagogy, principles |
||||||
|