La stratégie du développement de la liberté académique dans le processus de la formation professionnelle des enseignants
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
264 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-17 21:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091.27=133.1 (1)
Organizarea instruirii (560)
SM ISO690:2012
DONOAGĂ, Diana. La stratégie du développement de la liberté académique dans le processus de la formation professionnelle des enseignants. In: Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine, Ed. 3, 25 noiembrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Ediția 3, pp. 54-58.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine
Ediția 3, 2022
Conferința "Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine"
3, Chişinău, Moldova, 25 noiembrie 2022

La stratégie du développement de la liberté académique dans le processus de la formation professionnelle des enseignants

The strategy for the development of academic freedom in the process of teachers training

CZU: 37.091.27=133.1

Pag. 54-58

Donoagă Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 mai 2023


Rezumat

Textul dezvoltă ideea că anume prin conștiința de responsabilitate pentru valorile sociale, societatea și sistemul de învățământ trebuie să ajute profesorul să dezvolte o înțelegere a responsabilității și libertății profesionale de care dispune pentru a implica fiecare elev într-un proces de învățare cu semnificație personală. Propunem o concepție a formării profesionale a cadrelor didactice în funcție de nevoile individuale de dezvoltare, care ar putea fi un punct de plecare pentru o reconceptualizare complexă și amplă la nivel de sistem, astfel încât formarea continuă a cadrelor didactice să poată răspunde imperativelor unei societăți democratice bazate pe cunoaștere și libertate.

The text develops the idea that it is through the consciousness of responsibility for social values that society and the education system must help the teacher to develop an understanding of the professional responsibility and freedom at his disposal in order to involve each student in a learning process with personal significance. We propose a concept of teacher training according to individual development needs, which could be a starting point for a complex and broad reconceptualization at system level, so that the continuous training of teachers can respond to the imperatives of a democratic society based on knowledge and freedom.

Cuvinte-cheie
educaţie axiologică, formare profesională ad valorem, configuraţie de valori, ideal educativ, personalitate, cadru didactic,

axiological education, ad valorem professional training, value configuration, educational ideal, personality, teacher