Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-25 19:11 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:81’25+004 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640) |
Lingvistică. Limbi (5165) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4267) |
![]() YAVUZ, Tatiana. Competența digitală în procesul instruirii studenților traducători. In: Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine, Ed. 3, 25 noiembrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Ediția 3, pp. 31-35. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine Ediția 3, 2022 |
||||||
Conferința "Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine" 3, Chişinău, Moldova, 25 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 378:81’25+004 | ||||||
Pag. 31-35 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
The present article represents an attempt to identify the role that the development of digital competence has in the process of training students from translation specialties. The rapid development of information technologies requires students, and then translation specialists, to use digital resources, which should be used correctly, informed and responsibly. The trend of digitization has a specific character for various specialties, and that of translation is part of the category of fields in which the instrumentality can easily take over the functions of the specialist, if the latter does not preserve his integrity, neglects the importance of experience and professional ethics. |
||||||
Cuvinte-cheie digital competence, digital literacy, translation competence, CAT Tools, ICT resources |
||||||
|