Competența digitală în procesul instruirii studenților traducători
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
319 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-25 19:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378:81’25+004 (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2640)
Lingvistică. Limbi (5165)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4267)
SM ISO690:2012
YAVUZ, Tatiana. Competența digitală în procesul instruirii studenților traducători. In: Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine, Ed. 3, 25 noiembrie 2022, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Ediția 3, pp. 31-35.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine
Ediția 3, 2022
Conferința "Probleme actuale ale lingvisticii şi didacticii limbilor străine"
3, Chişinău, Moldova, 25 noiembrie 2022

Competența digitală în procesul instruirii studenților traducători

Digital competence in the training process of students translators

CZU: 378:81’25+004

Pag. 31-35

Yavuz Tatiana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 mai 2023


Rezumat

The present article represents an attempt to identify the role that the development of digital competence has in the process of training students from translation specialties. The rapid development of information technologies requires students, and then translation specialists, to use digital resources, which should be used correctly, informed and responsibly. The trend of digitization has a specific character for various specialties, and that of translation is part of the category of fields in which the instrumentality can easily take over the functions of the specialist, if the latter does not preserve his integrity, neglects the importance of experience and professional ethics.

Cuvinte-cheie
digital competence, digital literacy, translation competence, CAT Tools, ICT resources