Tendințe și inovație: factori cheie pentru succesul pe piața farmaceutică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
398 28
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-13 14:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
615.12:339.13 (2)
Farmacia în general şi profesia de farmacist (184)
Probleme generale ale comerțului. Piața (827)
SM ISO690:2012
PESCHIN, Anatolie, ŞCETININA, Svetlana, DOGOTARI, Liliana, RABEI, Artur. Tendințe și inovație: factori cheie pentru succesul pe piața farmaceutică. In: Direcții de reformare a sistemului farmaceutic din perspectiva cursului european al Republicii Moldova, Ed. Ediția a 2-a, 28 aprilie 2023, Chişinău. Comrat: Universitatea de Stat din Comrat, 2023, Ediția a 2-a, pp. 99-100. ISBN 978-5-88554-205-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Direcții de reformare a sistemului farmaceutic din perspectiva cursului european al Republicii Moldova
Ediția a 2-a, 2023
Conferința "Direcții de reformare a sistemului farmaceutic din perspectiva cursului european al Republicii Moldova"
Ediția a 2-a, Chişinău, Moldova, 28 aprilie 2023

Tendințe și inovație: factori cheie pentru succesul pe piața farmaceutică

CZU: 615.12:339.13

Pag. 99-100

Peschin Anatolie, Şcetinina Svetlana, Dogotari Liliana, Rabei Artur
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
 
Disponibil în IBN: 16 mai 2023


Rezumat

Introducere. Industria farmaceutică este o industrie globală în continuă creștere și inovare intensivă, care produce medicamente esențiale pentru îngrijirea sănătății și satisfacerea nevoilor consumatorilor din întreaga lume. În prezent, industria farmaceutică joacă un rol major în economia mondială, cu companii globale care operează în diferite țări și regiuni, iar măsurarea competitivității acesteia implică indicatori diferențiați, inclusiv productivitatea, echilibrul comercial și cotele de piață mondiale. Scopul lucrării. Analiza retrospectivă a situației industriei farmaceutice și a factorilor care influențează competitivitatea, evaluarea influenței investițiilor în cercetare și dezvoltare, capitalul și forța de muncă asupra creșterii industriei farmaceutice și a vânzărilor, examinarea tendințelor și schimbărilor tehnologice în industria farmaceutică. Material și metode. O căutare sistematică a literaturii efectuată pe National Library of Medicine, Medline, PubMed și Embase. S-a căutat în bazele de date Medline, PubMed și Science Direct, inclusiv în listele de referințe ale lucrărilor relevante, din 1980 până în 2022, folosind cuvinte cheie legate de – analiză, farmaceutic, market, industrie, retrospectiv. S-a formulat un chestionar pentru a colecta opinii și informații de la pacienți, farmaciști și producători de medicamente cu privire la tendințele moderne care au afectat dezvoltarea pieței farmaceutice în ultimii ani. Rezultate. Farmaciștii pot răspunde nevoilor consumatorilor prin implicarea în cercetarea pieței farmaceutice (52,7%), implementarea unui sistem de informare a consumatorilor (74,5%), evaluarea periodică a feedback-ului consumatorilor (52,7%), acordarea de asistență specializată într-un anumit domeniu (38,2%) și utilizarea tehnologiei pentru îmbunătățirea proceselor de producție și distribuție în farmacii, inclusiv automatizarea proceselor de producție și distribuție și monitorizarea stocurilor și produselor. Este important ca farmaciile să se adapteze la schimbările pieței pentru a rămâne relevante și competitive. Concluzii. Este necesar ca farmaciile să se adapteze la noile cerințe ale pieței, să identifice oportunități de dezvoltare și să ofere produse și servicii personalizate. În plus, utilizarea tehnologiei poate fi de mare ajutor pentru eficientizarea proceselor și pentru a oferi un serviciu mai bun consumatorilor. Educația continuă a angajaților este esențială pentru a fi la curent cu noile tendințe și evoluții ale pieței farmaceutice și pentru a oferi consumatorilor informații relevante și actualizate despre produsele și serviciile oferite. În concluzie, adaptarea la schimbările în domeniul farmaceutic este crucială pentru a rămâne competitiv și relevant pe piață.

Cuvinte-cheie
industria farmaceutică, Medicamente, cercetare şi dezvoltare, competitivitate, farmaciști, personalizare, adaptare