Copilul cu sindrom down – inteligență și limbaj
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
455 95
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-11 14:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.922.762:616.89+376.36 (1)
Psihologie (3511)
Psihiatrie. Psihiatrie patologică. Psihopathologie. Frenopatii. Psihoze. Anomalii mintale. Stări morbide mintale. Tulburări de comportament şi emoţionale (292)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (656)
SM ISO690:2012
ANGHEL, Elizabeta Elena. Copilul cu sindrom down – inteligență și limbaj. In: Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :: 50 de ani de activitate a Catedrei Psihopedagogie și Psihopedagogie specială, Ed. 1, 2 decembrie 2022, Chisinau. Chişinău: CEP UPSC, 2023, pp. 204-211. ISBN 978-9975-46-732-2..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european : 2023
Conferința "Evoluția sistemului național al învățământului special și incluziv ca proces unitar teoretico-praxiologic în câmpul educațional european :"
1, Chisinau, Moldova, 2 decembrie 2022

Copilul cu sindrom down – inteligență și limbaj

CZU: 159.922.762:616.89+376.36

Pag. 204-211

Anghel Elizabeta Elena
 
Școala Gimnazială Specială ”Constantin Păunescu”
 
 
Disponibil în IBN: 26 aprilie 2023


Rezumat

Problematica dezvoltării limbajului și comunicării, în cadrul prezenței tulburărilor de limbaj, are un caracter complex și se situează la granița psihologiei speciale cu științele educației, psihopedagogia specială, psihologia vârstelor, psihologia personalității și psihologia familiei. O atenţie deosebită trebuie să se acorde, în procesul de terapie a limbajului la deficienţii mintal. Stimularea auzului fonematic, antrenarea aparatului fonoarticulator, exersarea pe material verbal a capacităţii de analiză şi sinteză, adaptării ale metodelor de lucru la specificul operaţiilor şi al proceselor mintale, sunt câteva din activitățile logopedului, acestea coroborate cu o specificitatea copilului cu sindrom Down, poate sporii grija în pregătirea activităților specifice terapiei logopedice.

The issue of language development and communication, in the presence of language disorders, has a complex character and is located on the border of special psychology with the sciences of education, special psychopedagogy, age psychology, personality psychology and family psychology. Special attention must be paid in the process of language therapy for the mentally disability. Stimulating phonemic hearing, training the organization of the articulatory system practicing on verbal material the capacity for analysis and synthesis, adapting work methods to the specifics of operations and mental processes, are some of the activities of the speech therapist, these combined with the specificity of the child with Down syndrome, can increase care in the preparation of activities specific to speech therapy.

Cuvinte-cheie
nivel de dezvoltare a limbajului, comunicare, dislalie polimorfă, tulburări de limbaj, deficiență intelectuală, Sindrom Down,

level of language development, communication, polymorphic dyslalia, language disorders, intellectual deficiency, Down syndrome