Articolul precedent |
Articolul urmator |
234 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-04 22:03 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
73./76.03(498) (1) |
Arte plastice (430) |
SM ISO690:2012 FLORIAN, Andrei. Elementele de sacru, sacralitate sau ritualice prezente în artele vizuale contemporane. Studiu de caz în arealul ceramicii, sticlei, metalului și instalației, în opera personală. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 7, 9-10 februarie 2023, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2023, Ediția 7, pp. 96-97. ISSN 2558 – 894X. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine Ediția 7, 2023 |
||||||
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society" 7, Chişinău, Moldova, 9-10 februarie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 73./76.03(498) | ||||||
Pag. 96-97 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Această împărtășire este analiza onestă prin prisma autorului artist și a pedagogului în arte, asupra creației artistice personale pe parcursul a mai mult de patru decenii. Argumentația asupra complexității și avantajului major al studiului ceramicii, sticlei și metalului, ca arte ale focului, în raport cu toate celelalte domenii artistice are temeiuri majore. Studiul implicat al curriculei universitare propriu tuturor domenii, completate de acelea ale deprinderii operării cu tehnologii ale sticlei, metalului, bijuteriei, tehnicilor mozaicului, vitraliului și Tiffany, este determinantă. Studiul și deprinderea operării în ceramică-sticlă-metal, dar și cu atâtea materii conexe, presupune buna stăpânire a tehnicilor și materialelor proprii tuturor celorlalte domenii din arealul artelor vizuale. Argumentul nostru major constă în demonstrarea efectivă a mobilității neîngrădite a creatorului ceramist, în a opera extrem de eficient cu toate acestea pe parcursul întregii sale creații. Varietatea de abordări conceptuale, plastice, expresive, dimensionale și de combinatorică spațială, volumetrică și materială, prezentate pe parcursul susținerii este argumentată incontestabil de seriile și ciclurile de lucrări prezentate în ilustrații. Expunerea consistent susținută a convingerilor proprii asumate, asupra raportului creatorului cu Divinitatea și actul de creație în sine, ilustrează modul în care fiecare dintre noi înțelegem, în plan personal, să ne raportăm la propria creație artistică-obiectuală, în sensul în care modelele noastre de reprezentare există deja în lumea înconjurătoare, nouă fiindu-ne acordat doar marele privilegiu și capacitatea de a le putea vedea, observa și folosi inteligent în creația noastră. Textul evidențiază constanta prezență a elementelor formale sau simbolice proprii sacralității, în fiecare categorie, serie sau ciclu de obiecte și printr-o succintă analiză punctuală pe fiecare obiect în parte. Faptul că elemente de sacrul își fac simțită prezența în opera personală, nu este datorat nicidecum vreunei premeditări. Apariția acestora pe parcursul elaborării fiecărei lucrări, din punctul nostru de vedere, se datorează inspirației și revelațiilor resimțite, de origine inexplicabilă, venite pentru a ne influența întregul parcurs al demersului plastic până la finalizare. Apar printre elementele prezentate teme consacrate precum Relicvariul, Altarul, Portalul, Cununa, Pocalul, Crucea, Treimea, Omul, Ochiul Atot-văzător, Sămânța, Fătul, Fântâna, Fereastra, Cartea sau Fructul Oprit, etc. Fiecare dintre aceste lucrări sau cicluri de reprezentări, au o semnificație mai mult sau mai puțin evidentă, cu sorginte, conținut și rezonanță sacră și religioasă, dincolo de aceea atribuită prin titlu de autor, prezentă prin elementele simbolice formale, cromatice, de textură cu semnificație înglobate obiectului. |
||||||
|