Educația religioasă în abordare extracurriculara, astăzi
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
230 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 17:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.52 (14)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064)
SM ISO690:2012
BOLOCAN, Carmen-Maria. Educația religioasă în abordare extracurriculara, astăzi. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 7, 9-10 februarie 2023, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2023, Ediția 7, pp. 60-61. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 7, 2023
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
7, Chişinău, Moldova, 9-10 februarie 2023

Educația religioasă în abordare extracurriculara, astăzi

Religious education in extracurricular approach, today

CZU: 37.014.52

Pag. 60-61

Bolocan Carmen-Maria
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2023


Rezumat

În acest studiu ne propunem să evidențiem, în mod sintet, câteva activități extracurriculare prin care urmărim anumite aspecte ale educației religioase, astăzi. Printre cele mai relevante activități extracurriculare, amintim: concerte, serbări, expoziții de icoane/ ouă încondeiate, cateheze, pelerinaje, excursii cu tematica istorico-religioasă, concursuri, meditații, cercuri de religie. Activitățile desfășurate într-un cadru nonformal au rolul de a încununa conlucrarea dintre cadrul didactic și elevi la sfârșitul unei perioade de învățare, dând șansa celor din urmă să-și pună în valoare atât cunoștințele teoretice dobândite în cadrul educației formale, cât și deprinderile, aptitudinile și priceperile pe care și le-au însușit și dezvoltat în procesul educațional. Ele implică întreaga ființă psihofizică a copilului (intelectual, fizic, volițional și afectiv), având reale valențe formative, estetice, sensibilizându-i față de scara supremelor valori ale moralei creștine: Bine, Adevăr și Frumos.