Caracteristicile de personalitate ale unui adolescent care este abuzat la școală, modalități de a le corecta
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
294 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-14 11:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3+159.922.8+316.62 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064)
Psihologie (3511)
Psihologie socială (1001)
SM ISO690:2012
ANDREEVSCAIA, Elena. Caracteristicile de personalitate ale unui adolescent care este abuzat la școală, modalități de a le corecta. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine, Ed. 7, 9-10 februarie 2023, Chişinău. Iași – Chișinău-Lviv: 2023, Ediția 7, p. 51. ISSN 2558 – 894X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicaţii în dezvoltarea societăţii durabile de mâine
Ediția 7, 2023
Conferința "Yesterday’s cultural heritage – contribution to the development of tomorrow’s sustainable society"
7, Chişinău, Moldova, 9-10 februarie 2023

Caracteristicile de personalitate ale unui adolescent care este abuzat la școală, modalități de a le corecta

Personality characteristics of an adolescent who is abused at school, ways to correct them

CZU: 37.015.3+159.922.8+316.62

Pag. 51-51

Andreevscaia Elena
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 aprilie 2023


Rezumat

Violența în mediul educațional este o problemă socială acută. Problemele violenței în conștiința publică și în mass media sunt prezentate într-o formă destul de modificată și trunchiată. Problema cercetării constă în faptul că este necesar să se studieze caracteristicile psihologice ale adolescenților, asigurând protecția acestora împotriva influențelor distructive, prezente în comunicarea interpersonală a subiecților din mediul educațional. În acest caz, practic nu există date privind caracteristicile psihologice asociate cu diferite niveluri de protecție a adolescenților împotriva violenței psihologice în mediul educațional. Cauzele abuzului asupra copiilor și adolescenților se află în societate în ansamblul ei. Putem găsi începuturile unui comportament violent acasă și la școală. Copiii ai căror părinți le acordă puțină atenție și sunt orientați spre carieră sunt primii care manifestă agresivitate. Următoarele date au fost obținute din chestionarul „Sondaj privind climatul școlar/psihologic”, care a avut ca scop identificarea și dezvoltarea agresiunii fizice cu violență severă. Fiecare al doilea adolescent intervievat a suferit cel puțin o dată în viața școlară „bullying”, atacuri din partea colegilor și neînțelegeri care au dat naștere la ostilitate. În interiorul și în afara instituțiilor de învățământ, violența fizică și emoțională sub formă de batjocuri și critici sistematice nefondate sunt cele mai frecvente în rândul adolescenților. Doar jumătate dintre adolescenți sunt capabili să facă față presiunii colegilor. Restul adolescenților sunt predispuși la „sufocare”. Toată lumea poate contribui la prevenirea violenței în rândul tinerilor. Acest lucru necesită munca tuturor: de la elevii înșiși până la cei de deasupra lor. În plus, ar trebui luată în considerare activitatea psihologilor școlari, care, în opinia noastră, ar trebui să fie primii care cunosc problemele copiilor și adolescenților. Societatea are nevoie de o școală sigură și lipsită de violență.