Articolul precedent |
Articolul urmator |
379 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-29 22:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.3:004.85 (1) |
Educație (14781) |
Inteligență artificială (311) |
SM ISO690:2012 SCÎNTEI, Liliana. Dezvoltarea competenței de ascultare prin activități ludice și resurse educaționale digitale. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. II, pp. 26-31. ISBN 978-9975-50-296-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 11, Vol. II, 2022 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.3:004.85 | ||||||
Pag. 26-31 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Basic competence in oral communication, listening is of significant importance in society due to the traditional function of the medium of learning. Not knowing how to listen is an obstacle to personal development and harmonious interpersonal relationships, but also an obstacle that influences the formation of other communication skills. The purpose of this article is to highlight the importance of the ability to receive the oral message in the mother tongue, in the light of international research published in recent decades, to provide examples of strategies for teaching listening and digital teaching materials that can be used in primary school training, development and assessment of this competence. Present in the school curriculum in the discipline of communication in Romanian / Romanian language and literature, listening is not translated into textbooks or pedagogical practice in the classes of the fundamental acquisitions cycle. Listening research mentions its role in vocabulary assimilation and comprehension. |
||||||
Cuvinte-cheie the role of listening in primary school, listening strategies, digital tools |
||||||
|