Dezvoltarea competenței de ascultare prin activități ludice și resurse educaționale digitale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
379 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-29 22:48
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3:004.85 (1)
Educație (14781)
Inteligență artificială (311)
SM ISO690:2012
SCÎNTEI, Liliana. Dezvoltarea competenței de ascultare prin activități ludice și resurse educaționale digitale. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. II, pp. 26-31. ISBN 978-9975-50-296-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 11, Vol. II, 2022
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022

Dezvoltarea competenței de ascultare prin activități ludice și resurse educaționale digitale

CZU: 371.3:004.85

Pag. 26-31

Scîntei Liliana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

Basic competence in oral communication, listening is of significant importance in society due to the traditional function of the medium of learning. Not knowing how to listen is an obstacle to personal development and harmonious interpersonal relationships, but also an obstacle that influences the formation of other communication skills. The purpose of this article is to highlight the importance of the ability to receive the oral message in the mother tongue, in the light of international research published in recent decades, to provide examples of strategies for teaching listening and digital teaching materials that can be used in primary school training, development and assessment of this competence. Present in the school curriculum in the discipline of communication in Romanian / Romanian language and literature, listening is not translated into textbooks or pedagogical practice in the classes of the fundamental acquisitions cycle. Listening research mentions its role in vocabulary assimilation and comprehension.

Cuvinte-cheie
the role of listening in primary school, listening strategies, digital tools