Abordare istorică și psihopedagogică în organizarea educației copiilor din mediul rural
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
312 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-26 15:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.212 (59)
Educație (14781)
SM ISO690:2012
MIHĂILESCU, Natalia. Abordare istorică și psihopedagogică în organizarea educației copiilor din mediul rural. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. II, pp. 14-20. ISBN 978-9975-50-296-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică
Ediția 11, Vol. II, 2022
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică"
Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022

Abordare istorică și psihopedagogică în organizarea educației copiilor din mediul rural

CZU: 371.212

Pag. 14-20

Mihăilescu Natalia
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 16 ianuarie 2023


Rezumat

In the last fifteen years, the educational system in the Republic of Moldova has undergone several reforms, which aimed at modernizing and democratizing education, creating conditions for the exploitation of the potential of each child, regardless of the material state of the family, the environment of residence, ethnic belonging, spoken language or religious options of parents. The main areas of intervention of the reform were the doctrine of the educational system, the structure of the education system, the written curriculum, the taught curriculum and the learned curriculum, the concepts and methods of evaluation, the administration and financing of education. Economic and social changes influenced by the infusion and diffusion of technology in most areas are reflected in contemporary educational discourses and practices.

Cuvinte-cheie
education, rural educational environment, modern rural school, Quality, efficiency etc