Articolul precedent |
Articolul urmator |
312 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-26 15:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.212 (59) |
Educație (14781) |
SM ISO690:2012 MIHĂILESCU, Natalia. Abordare istorică și psihopedagogică în organizarea educației copiilor din mediul rural. In: Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică, Ed. Ediţia a XI-a, 7 octombrie 2022, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 11, Vol. II, pp. 14-20. ISBN 978-9975-50-296-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Traditie şi inovare în cercetarea ştiinţifică Ediția 11, Vol. II, 2022 |
||||||
Conferința "Traditie și inovare în cercetarea științifică" Ediţia a XI-a, Bălți, Moldova, 7 octombrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 371.212 | ||||||
Pag. 14-20 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the last fifteen years, the educational system in the Republic of Moldova has undergone several reforms, which aimed at modernizing and democratizing education, creating conditions for the exploitation of the potential of each child, regardless of the material state of the family, the environment of residence, ethnic belonging, spoken language or religious options of parents. The main areas of intervention of the reform were the doctrine of the educational system, the structure of the education system, the written curriculum, the taught curriculum and the learned curriculum, the concepts and methods of evaluation, the administration and financing of education. Economic and social changes influenced by the infusion and diffusion of technology in most areas are reflected in contemporary educational discourses and practices. |
||||||
Cuvinte-cheie education, rural educational environment, modern rural school, Quality, efficiency etc |
||||||
|