Articolul precedent |
Articolul urmator |
319 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-29 13:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.018:37.018.26:304.3-053.2 (2) |
Psihologie (3477) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4033) |
Probleme sociale. Practică socială. Practică culturală. Mod de viață (Lebensweise) (95) |
SM ISO690:2012 BLÎNDUL, Mihaela. Consilierea parentală - strategie de dezvoltare a competenței pentru modul sănătos de viață la copii. In: Current Affairs and Perspectives in Psychological Research: . International conference of applied psychology, Ed. 2, 29-30 noiembrie 2022, Chisinau. Chișinău, Republic of Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2022, Ediția 2, pp. 38-39. ISBN 978-9975-159-97-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Current Affairs and Perspectives in Psychological Research Ediția 2, 2022 |
||||||
Conferința "Current Affairs and Perspectives in Psychological Research" 2, Chisinau, Moldova, 29-30 noiembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.9.018:37.018.26:304.3-053.2 | ||||||
Pag. 38-39 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Consilierea este un proces complex ce cuprinde o arie largă de intervenţii care impun o pregătire profesională de specialitate. Termenul „consiliere” descrie relaţia interumană de ajutor dintre o persoană specializată, consilierul, şi o altă persoană care solicită asistenţă de specialitate, clientul. Relaţia dintre consilier şi persoana consiliată este una de alianţă, de participare şi colaborare reciprocă. În acest sens, consilierea poate fi abordată ca fiind o formă de dezvoltare a competenței pentru modul sănătos de viață la copii prin intermediul părinților, deoarece în societatea actuală tot mai mult apare necesitatea consilierii părinților în vederea educației pentru sănătate. Consilierea parentală este un demers educaţional-formativ specific: sarcina esenţială a consilierului nu se reduce doar la actul de a instrui, ci, mai degrabă, la cel de a sprijini părinţii pentru ca ei să se ajute independent în adoptarea unui mod de viață sănătos pentru a-l transmite ulterior acestuia generațiilor viitoare, deoarece formarea personalităţii copilului este un proces continuu şi de durată, iar rolul primordial îl are familia, punând bazele unui comprtament pro-sănătate, unui stil de viață sănătos prin propriul exemplu. Or, potrivit cercetătorilor, o competență este un sistem funcţional integrativ ce cuprinde trei componente: cunoștințe, capacităţi, abilităţi, ceea ce necesită implementarea acestora în practică și în situații concrete; altfel se rămâne la o ,,sumă” de cunoștințe, capacităţi, abilităţi, caz în care nu poate fi vorba de dezoltarea competenței. |
||||||
Cuvinte-cheie consiliere psihopedagogică, consiliere parentală, sănătate, educația pentru sănătate, mod de viaţă, mod sănătos de viață., psychopedagogical counseling, parental counseling, health, health education, way of life, healthy way of life. |
||||||
|