Caracteristica psihologică a copiilor cu dizabilități mintale ușoare în procesul educațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
333 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 15:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.015.3+159.922.76 (2)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (655)
Psihologie (3511)
SM ISO690:2012
MOCANU, Cornelia. Caracteristica psihologică a copiilor cu dizabilități mintale ușoare în procesul educațional. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 19, 11 mai 2022, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, Vol.20, Partea 1, pp. 132-136. ISBN 978-9975-46-636-3. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.20, Partea 1, 2022
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
19, Chişinău, Moldova, 11 mai 2022

Caracteristica psihologică a copiilor cu dizabilități mintale ușoare în procesul educațional

CZU: 376.015.3+159.922.76

Pag. 132-136

Mocanu Cornelia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2023


Rezumat

The notion of mental deficiency encompasses all clinical forms established over the centuries, encompassing various forms and clinical types of varying degrees. The term in Europe was replaced by many other terms: intellectual disability, intellectual weakness or intellectual disability. Schoolchildren with mental disabilities investigated, rhythm and speech disorders, nausea andvoice disorders, as well as alalic disorders are an important chapter of correction activities, carried out in language therapy offices, especially since these disorders are often associated with diseases of the motivational-affective and action-volitional sphere.

Noțiunea de deficiență mintală cuprinde toate formele clinice stabilite de-a lungul secolelor, înglobând forme și tipuri clinice variate, de diferite grade. Termenul în Europa a fost substituit de numeroși alți termeni: deficiență intelectuală, slăbiciune intelectuală sau de handicap intelectual. Școlarii cu handicap mintal investigați, tulburările de ritm și fluență ale vorbirii, nazonanța și tulburările vocii, precum și tulburările de tip alalic constituie un capitol important al activităților de corectare, desfășurate la cabinetele de terapie a limbajului, mai ales că tulburările respective se asociază, frecvent, afecțiunilor sferei motivațional-afective și acționar-volitive.

Cuvinte-cheie
disabilities, mental, inclusion, social skills, extra didactic activities,

dizabilităţi, mintal, incluziune, competenţe sociale, activități extradidactice