Brandul de țară ca instrument de intensificare a atractivității investiționale a țării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
308 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-30 15:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
659.126+339.727.22 (2)
Publicitate. Reclamă (176)
Finanțe internaționale (244)
SM ISO690:2012
FURDUI, Veronica. Brandul de țară ca instrument de intensificare a atractivității investiționale a țării. In: Creşterea economică în condiţiile globalizării, Ed. 16, 12-13 octombrie 2022, Chișinău. Chisinau, Moldova: INCE, 2022, Ediția 16, Vol.1, pp. 246-251. ISBN 978-9975-3583-7-8. DOI: https://doi.org/10.36004/nier.cecg.I.2022.16.23
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Creşterea economică în condiţiile globalizării
Ediția 16, Vol.1, 2022
Conferința "Creşterea economică în condiţiile globalizării"
16, Chișinău, Moldova, 12-13 octombrie 2022

Brandul de țară ca instrument de intensificare a atractivității investiționale a țării

DOI:https://doi.org/10.36004/nier.cecg.I.2022.16.23
CZU: 659.126+339.727.22
JEL: F21, M31, O57

Pag. 246-251

Furdui Veronica
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2022


Rezumat

The global competition among countries for attracting foreign direct investments has become acute. Under the conditions of incertitude and high risks, a growing number of countries have undertaken different proactive programs and have adopted investment strategies. To enhance their international competitiveness among investors, governments have focused on a variety of approaches, including nation branding. This paper explores the influence of the brand image of a nation on its ability to attract foreign direct investments. The results confirmed that successful country promotion abroad and continuous activities inside of the country can improve the investment environment causing higher foreign direct investment inflows.

Cuvinte-cheie
nation brand, country image, foreign direct investment, foreign direct investment location choice, investment promotion agencies