Formarea culturii interpretative a elevilor la unison
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
205 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-08 16:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.1.036:78(072) (2)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121)
Muzică (1825)
SM ISO690:2012
OBOROC, Victoria. Formarea culturii interpretative a elevilor la unison. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.3, pp. 162-167. ISBN 978-9975-50-282-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 18, Vol.3, 2022
Conferința "Interuniversitaria"
18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022

Formarea culturii interpretative a elevilor la unison

CZU: 373.1.036:78(072)

Pag. 162-167

Oboroc Victoria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2022


Rezumat

This article briefly characterizes the elements of choral singing culture, to identify three ways of choral interpretation: singing in unison, singing in many voices and polyphonic interpretation. The educational functions of the process of forming the interpre-tive culture of the students are characterized. The central feature of the voice, the specificity of the a cappella choral song determines the success of the performance in unison.

Cuvinte-cheie
choral performance, singing in unison, a cappella performance, vocal culture, the specifics of choral singing.