Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-08 16:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.1.036:78(072) (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2121) |
Muzică (1825) |
![]() OBOROC, Victoria. Formarea culturii interpretative a elevilor la unison. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.3, pp. 162-167. ISBN 978-9975-50-282-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Interuniversitaria Ediția 18, Vol.3, 2022 |
||||||
Conferința "Interuniversitaria" 18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.1.036:78(072) | ||||||
Pag. 162-167 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
This article briefly characterizes the elements of choral singing culture, to identify three ways of choral interpretation: singing in unison, singing in many voices and polyphonic interpretation. The educational functions of the process of forming the interpre-tive culture of the students are characterized. The central feature of the voice, the specificity of the a cappella choral song determines the success of the performance in unison. |
||||||
Cuvinte-cheie choral performance, singing in unison, a cappella performance, vocal culture, the specifics of choral singing. |
||||||
|