Rolul inteligenței emoționale în managementul organizațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
334 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-25 16:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:005.7 (2)
Psihologie (3508)
Management organizațional (OM) (147)
SM ISO690:2012
ABABII, Lilia. Rolul inteligenței emoționale în managementul organizațional. In: Interuniversitaria, Ed. 18, 15 aprilie 2022, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2022, Ediția 18, Vol.3, pp. 118-123. ISBN 978-9975-50-282-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 18, Vol.3, 2022
Conferința "Interuniversitaria"
18, Bălți, Moldova, 15 aprilie 2022

Rolul inteligenței emoționale în managementul organizațional

CZU: 159.942:005.7

Pag. 118-123

Ababii Lilia
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2022


Rezumat

The article addresses the concept of emotional intelligence and its role in organizational management. Emotional intelligence, the wisdom with which we experience our emotions, the power to act under pressure, self-confidence, the courage to make decisions are factors that determine the success of leadership. It also addresses the issue of transactional management compared to transformational management which prioritizes inspirational motivation and the use of emotion as a component of emotional intelligence.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, organizational management, leadership style, emotional skills, transactional management, transformational management.