Modelul Tu faci – noi facem – eu fac: o alternativă a clasicului transfer gradual de responsabilitate
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
267 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (501)
Organizarea instruirii (552)
SM ISO690:2012
ŞCHIOPU, Constantin. Modelul Tu faci – noi facem – eu fac: o alternativă a clasicului transfer gradual de responsabilitate . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7039010
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455

Modelul Tu faci – noi facem – eu fac: o alternativă a clasicului transfer gradual de responsabilitate

The You Do – We Do – I Do Model: An Alternative to the Classic Gradual Transfer of Responsibility

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7039010
CZU: 37.091

Pag. 35-38

Şchiopu Constantin
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
Disponibil în IBN: 19 septembrie 2022


Rezumat

În articol se face referință la Modelul transferului gradual de responsabilitate (Eu fac – noi facem – tu faci) al lui Fisher și Frey, bazat pe principiile învățării eficiente. Remarcând anumite lacune ale modelului respectiv, autorul insistă pe un model inversat/răsturnat (Tu faci – noi facem – eu fac), al cărui mecanism se axează pe conceptul de operă literară ca existență reflectată și ca existență creată (în cazul compartimentului Literatură) și pe conceptul de comunicare ca proces interactiv și de influență, ca instrument al exprimării şi al autoexprimării, ca abordare interactivă a însușirii limbii în variantele ei orală şi scrisă (compartimentul Limbă și comunicare).

The article refers to Fisher and Frey’s Model of Gradual Transfer of Responsibility (I do – We do –You do), based on the principles of effective learning. Noting certain shortcomings of that model, the author insists on an overturned model (You do – We do – I do), whose mechanism focuses on the concept of literary work as a reflected existence and as a created existence (in the case of the Literature compartment) and on the concept of communication as an interactive and influential process, as an instrument of expression and self-expression, as an interactive approach to language acquisition in its oral and written variants (the Language and Communication section).

Cuvinte-cheie
model inversat, transfer gradual de responsabilitate, elevi, profesor, literatură, comunicare,

inverted model, gradual transfer of responsibility, students, teacher, literature, communication