Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
267 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (501) |
Organizarea instruirii (552) |
SM ISO690:2012 ŞCHIOPU, Constantin. Modelul Tu faci – noi facem – eu fac: o alternativă a clasicului transfer gradual de responsabilitate . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 4(134), pp. 35-38. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7039010 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4(134) / 2022 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7039010 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 35-38 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se face referință la Modelul transferului gradual de responsabilitate (Eu fac – noi facem – tu faci) al lui Fisher și Frey, bazat pe principiile învățării eficiente. Remarcând anumite lacune ale modelului respectiv, autorul insistă pe un model inversat/răsturnat (Tu faci – noi facem – eu fac), al cărui mecanism se axează pe conceptul de operă literară ca existență reflectată și ca existență creată (în cazul compartimentului Literatură) și pe conceptul de comunicare ca proces interactiv și de influență, ca instrument al exprimării şi al autoexprimării, ca abordare interactivă a însușirii limbii în variantele ei orală şi scrisă (compartimentul Limbă și comunicare). |
||||||
Cuvinte-cheie model inversat, transfer gradual de responsabilitate, elevi, profesor, literatură, comunicare, inverted model, gradual transfer of responsibility, students, teacher, literature, communication |
||||||
|