Formarea competenței interculturale din perspectivă europeană
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
331 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-29 23:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.042.2:316.74(4) (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (258)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (806)
SM ISO690:2012
ANDRIOAIE, Ana-Maria. Formarea competenței interculturale din perspectivă europeană. In: Conferința științifică studențească cu participare internațională, 20 aprilie 2022, Chişinău. Chişină: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022, Ediția LXXI, pp. 364-371. ISBN 978-9975-76-394-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferința științifică studențească cu participare internațională
Ediția LXXI, 2022
Conferința "Conferința științifică studențească cu participare internațională"
Chişinău, Moldova, 20 aprilie 2022

Formarea competenței interculturale din perspectivă europeană

CZU: 37.042.2:316.74(4)

Pag. 364-371

Andrioaie Ana-Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 12 iulie 2022


Rezumat

Această lucrare își propune să evidențieze importanța dezvoltării competențelor interculturale în societatea globalizată de astăzi, care se caracterizează prin globalizare, schimbări bruște și diversitate. Competențele interculturale sunt competențe cheie la nivel european, precum și competențe transversale. Lucrarea de față analizează modul în care sistemul educațional național românesc contribuie la dezvoltarea acestei competențe esențiale, mai ales din perspectivă teoretică. Ulterior, trece în revistă trei povești de succes în domeniul dezvoltării competențelor interculturale din punct de vedere praxiologic.

This paper aims at highlighting the importance of developing intecultural competences in today’s globalised society, that is characterised by globalisation, sudden changes and diversity. Intercultural competences are key competences at European level, as well as transversal competences. This paper analyses the way in which the Romanian national educational system contributes to developing this essential competence, mostly from a theoretical perspective. Subsequently, it reviews three success stories in the field of developing intercultural competences from a praxiological point of view.

Cuvinte-cheie
competenţă, interculturală, model, praxiologic, European,

competence, Intercultural, model, praxiological, European