Războiul imaginilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
348 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 22:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
76:659.133.1:32.019.51 (2)
Arte grafice. Grafică (132)
Publicitate. Reclamă (176)
Politică (2953)
SM ISO690:2012
PÎNZARIU, Florin. Războiul imaginilor. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 15 aprilie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Notograf Prim" SRL, 2022, pp. 129-133. ISBN 978-9975-84-176-4. DOI: https://doi.org/10.55383/iadc2022.25
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățământul artistic – dimensiuni culturale 2022
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale"
Chişinău, Moldova, 15 aprilie 2022

Războiul imaginilor

Wars of images

DOI:https://doi.org/10.55383/iadc2022.25
CZU: 76:659.133.1:32.019.51

Pag. 129-133

Pînzariu Florin
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 16 mai 2022


Rezumat

În contextul politic actual, conturat de atitudini politice revizioniste, observăm o exacerbare a fenomenului propagandistic desfăşurat prin intermediul imaginilor. Revenirea în actualitate a mesajelor vizuale comunicate de autorităţi, urmate uneori şi de comunicatele-răspuns emise de opozanţi sau de entităţi private, readuc în atenţia noastră bătălia imaginilor caracteristică perioadelor interbelice şi postbelice. Odată cu aceasta revine în atenţia noastră şi problematica etică a comunicării prin intermediul imaginii. Propun în acest studiu o scurtă analiză a propagandei vizuale

In the current political context, shaped by revisionist political attitudes, we notice an exacerbation of the propagandistic phenomenon carried out through images. The current revival of visual messages communicated by the authorities, sometimes followed by messages in response from opponents or private entities, brings back to the fore the battle of images characteristic of the inter-war and post-war period. Alongside this, the ethical issue of communicating images returns to our attention. In this study I propose a brief analysis of visual propaganda.

Cuvinte-cheie
propaganda, imagini grafice, persuadare,

propaganda, graphic images, persuasion