Program de consiliere remedială pentru elevii cu deficiențe mintale ușoare din școlile incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
596 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-14 21:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.016.046:159.922.762 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (653)
Psihologie (3508)
SM ISO690:2012
ȚĂRUȘ, Mariana-Andreea. Program de consiliere remedială pentru elevii cu deficiențe mintale ușoare din școlile incluzive. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi incluziune școlară, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 5, pp. 282-287. ISBN 978-9975-76-387-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Program de consiliere remedială pentru elevii cu deficiențe mintale ușoare din școlile incluzive

CZU: 376.016.046:159.922.762

Pag. 282-287

Țăruș Mariana-Andreea
 
 
 
Disponibil în IBN: 12 mai 2022


Rezumat

Prin orientarea studiului, lucrarea de față își propune identificarea nevoii de consiliere a elevilor cu CES integrați în învățământul de masă. Totuși conceptul de consiliere, de cele mai multe ori, rămâne doar la nivel teoretic fiind adesea confundat cu o consiliere informativă, directivă în care consilierul este autoritatea epistemică, iar clientul este executantul. Așadar, ghidată fiind de dorința îmbunătățirii acestei situații am realizat un program de consiliere remedială în vederea creșterii stimei de sine a adolescenților cu deficiențe mintale ușoare din școlile incluzive

By focusing on the study, this paper aims to identify the need for counseling for students with SEN integrated into mainstream education. However, the concept of counseling, in most cases, remains only at the theoretical level being often confused with an informative counseling, a directive in which the counselor is the epistemic authority and the client is the executor. Therefore, guided by the desire to improve this situation, we developed a remedial counseling program in order to increase the self-esteem of adolescents with mild mental disabilities in inclusive schools.

Cuvinte-cheie
consiliere remedială, stimă de sine, deficienţă mintală, adolescenta, școala incluzivă,

remedial counseling, self-esteem, Mental retardation, adolescence, inclusive school