Poziții științifice privind educația interculturală, multiculturală și axiologică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
395 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-19 10:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
168.2:37.01+316.74 (1)
Logică. Epistemologie. Teoria cunoașterii. Metodologie (158)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4054)
Sociologia culturii. Contextul cultural al vieții sociale (805)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Poziții științifice privind educația interculturală, multiculturală și axiologică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Psihopedagogie şi incluziune școlară, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 5, pp. 6-9. ISBN 978-9975-76-387-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 5, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Poziții științifice privind educația interculturală, multiculturală și axiologică

CZU: 168.2:37.01+316.74

Pag. 6-9

Antoci Diana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 11 mai 2022


Rezumat

Prezentul articol scoate în evidență pozițiile științifice în vederea interpretării conceptelor de educația interculturală, educația multiculturală și educația axiologică; evidențierii specificului abordării termenilor în diverse țări; constatării tendințelor mondiale de realizare a educației interculturale; fundamentelor axiologice care constituie drept suport pentru generațiile contemporane din țară și străinătate în realizarea educației interculturale. Reflecțiile expuse prezintă un punct de vedere privind ultimele modificări desfășurate la nivel social.

This article highlights the scientific positions for the interpretation of the concepts of intercultural education, multicultural education and axiological education; highlighting the specific approach of terms in various countries; finding global trends in intercultural education; axiological foundations that constitute support for contemporary generations in the country and abroad in the realization of intercultural education. The reflections given present a point of view on the latest changes at the social level.

Cuvinte-cheie
educația intercuturală, educația multiculturală, educația axiologică,

intercutural education, multicultural education, axiological education