Inteligența ca factor al performanței managerial-comunicative în procesul educațional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
537 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-04 23:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.03:339.137.2+371.21+37.019 (1)
Educație (14790)
Probleme generale ale comerțului. Piața (827)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4064)
SM ISO690:2012
SLAVENSCHI, Emilia. Inteligența ca factor al performanței managerial-comunicative în procesul educațional. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Managementul educaţional. Pedagogia școlii superioare, Ed. 5, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol.6, pp. 149-155. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol.6, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
5, Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Inteligența ca factor al performanței managerial-comunicative în procesul educațional

CZU: 37.03:339.137.2+371.21+37.019

Pag. 149-155

Slavenschi Emilia
 
Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2022


Rezumat

Prin articol susținem că personalitatea elevului trebuie să se afle în prim planul performanţelor, care este indicatorul direct al potenţialului lui, factorul determinant şi responsabil de însăşi calitatea atributelor performative. Un proces managerial axat pe funcțiile implicative ale performanței școlare dezvoltă decizii programate, luate în condiții de certitudine, dar și decizii în condiții de risc, capcane manageriale, care solicită competența leadershipului de a acționa prompt și fără prea mult consum atitudinal. De-a lungul evoluției sale competența de comunicare a înregistrat mai multe dominante cu valoare educativă, cu implicații directe în politica managerială de calitate. Toate au la bază, însă, viziunea că ,,limbajul este oglinda omului întreg, rațiunea, afectivitatea și voința acestuia”

Through the article we argue that the student's personality must be at the forefront of performance, which is the direct indicator of his potential, the determining factor and responsible for the quality of performative attributes. A managerial process focused on the implicit functions of school performance develops programmed decisions, taken in conditions of certainty, but also decisions in conditions of risk, managerial traps, which require the competence of leadership to act promptly and without too much attitudinal consumption. Throughout its evolution, the communication competence has registered several dominant ones with educational value, with direct implications in the quality managerial policy. All are based, however, on the vision that "language is the mirror of the whole man, his reason, affectivity and will".

Cuvinte-cheie
inteligenţă, performanţă, comunicare, proces managerial, leadership, educaţie, personalitate,

intelligence, performance, communication, managerial process, leadership, education, personality