Valorificarea interdiscplinarității și transdisciplinarității la lecțiile de geografie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
421 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 21:41
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.2:91+371.214.112+37.037 (1)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1404)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (440)
Educație (14777)
SM ISO690:2012
SOCHIRCĂ, Elena, JECHIU, Elena. Valorificarea interdiscplinarității și transdisciplinarității la lecțiile de geografie. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica stiințelor naturii, 26-27 februarie 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, Vol. 2, pp. 72-76. ISBN 978-9975-76-382-0..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2022
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 26-27 februarie 2022

Valorificarea interdiscplinarității și transdisciplinarității la lecțiile de geografie

CZU: 001.2:91+371.214.112+37.037

Pag. 72-76

Sochircă Elena, Jechiu Elena
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 4 aprilie 2022


Rezumat

Explicarea și înțelegerii complexității vieții sociale contemporane face din interdisciplinaritate un adevărat imperativ, ce permite depășirea granițelor artificial create între discipline. Interdisciplinaritatea nu vizează doar abordarea de tip simultan a unui fenomen din perspectiva unor discipline școlare diferite, ci o abordare integrată a acestuia, fiecare știință aducând cu sine propriul sistem conceptual, mod de gândire și metode de cercetare și de reprezentare. Geografia, atât ca disciplină școlară, cât și ca domeniu de cercetare, este interdisciplinară și presupune legături cu alte domenii, îndeosebi conexe.

știință and știință the complexat of contemporary social life makes interdisciplinary a real imperative, which allows overcoming the artificially created boundaries between disciplines. Interdisciplinary aims not only at a simultaneous approach to a phenomenon from the perspective of different school subjects, but also an integrated approach, each science bringing with it its own conceptual system, way of thinking and methods of research and representation. Geography, both as a school subject and as a field of research, is interdisciplinary and involves links with other fields, especially related ones.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, geografie, curriculum, transdisciplinaritate, competențe,

interdisciplinary, geography, curriculum, Transdisciplinary, skills