Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-02 13:24 |
SM ISO690:2012 REZIN, Ecaterina. Descrierea componentelor și a factorilor în satisfacția de muncă. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 101-102. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 6, 2015 |
||||||
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane" 6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 101-102 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul dat descrie componentele și factorii acestora în explorarea satisfacției de muncă. Deși satisfacția de muncă este un termen a psihologiei sociale, savanții au depus efort pentru al explica atât din perspectiva administrativă, cât și din perspectiva socială. Satisfacția de muncă poate influența și starea generală a persoanei, deoarece oamenii petrec o bună parte a zilei la locul de muncă. Prin urmare, dacă persoana e nemulțumită de activitatea profesională, acest lucru ar putea duce la nemulțumiri în alte domenii ale vieții lor. Conform teoriei Satisfacției de Muncă (Locke, 1976), cea din urmă este formată din 3 componente – cognitivă, evaluativă și comportamentală. Componenta cognitivă cuprinde gândurile și credințele angajaților cu privire la locul de muncă. Componenta evaluativă se referă la modul în care angajații se simt la locurile de muncă și în măsură în care le place sau displace lucrul pe care îl fac. Componenta comportamentală include predispoziția individului și personalitatea lui. O altă cauză posibilă a satisfacției de muncă este dispoziția. Astfel noi am identificat patru componente și factorii acestora, pe baza cărora se va axa cercetarea noastră: Componenta cognitivă – Perceperea locului în grupul de muncă; Componenta comportamentală – orientarea comportamentală în grupul de muncă; Componenta emoțională – calitatea contactelor emoționale și Componenta orientațional-subiectivă (locul controlului subiectiv) – internalitate-externalitate. |
||||||
Cuvinte-cheie satisfacția de muncă, activitate profesională, componenta cognitivă, componenta evaluativă, compopnenta comportamentală, job satisfaction, cognitive component, behavioral component, evaluative component |
||||||
|