Descrierea componentelor și a factorilor în satisfacția de muncă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
328 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-02 13:24
SM ISO690:2012
REZIN, Ecaterina. Descrierea componentelor și a factorilor în satisfacția de muncă. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences: The mentalities of society in transformation, Ed. 6, 11-12 decembrie 2015, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Liberă Internațională din Moldova, 2015, Ediția 6, pp. 101-102.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 6, 2015
Conferința "Preocupări contemporane ale ştiinţelor socio-umane"
6, Chișinău, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Descrierea componentelor și a factorilor în satisfacția de muncă

The describtion of components and factors in job satisfaction


Pag. 101-102

Rezin Ecaterina
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 31 octombrie 2021


Rezumat

Articolul dat descrie componentele și factorii acestora în explorarea satisfacției de muncă. Deși satisfacția de muncă este un termen a psihologiei sociale, savanții au depus efort pentru al explica atât din perspectiva administrativă, cât și din perspectiva socială. Satisfacția de muncă poate influența și starea generală a persoanei, deoarece oamenii petrec o bună parte a zilei la locul de muncă. Prin urmare, dacă persoana e nemulțumită de activitatea profesională, acest lucru ar putea duce la nemulțumiri în alte domenii ale vieții lor. Conform teoriei Satisfacției de Muncă (Locke, 1976), cea din urmă este formată din 3 componente – cognitivă, evaluativă și comportamentală. Componenta cognitivă cuprinde gândurile și credințele angajaților cu privire la locul de muncă. Componenta evaluativă se referă la modul în care angajații se simt la locurile de muncă și în măsură în care le place sau displace lucrul pe care îl fac. Componenta comportamentală include predispoziția individului și personalitatea lui. O altă cauză posibilă a satisfacției de muncă este dispoziția. Astfel noi am identificat patru componente și factorii acestora, pe baza cărora se va axa cercetarea noastră: Componenta cognitivă – Perceperea locului în grupul de muncă; Componenta comportamentală – orientarea comportamentală în grupul de muncă; Componenta emoțională – calitatea contactelor emoționale și Componenta orientațional-subiectivă (locul controlului subiectiv) – internalitate-externalitate.

This article describes the components and their factors in exploration of job satisfaction. Although job satisfaction is a term of social psychology, scientists have made an effort to explain it from both from administrative and social perspective. Job and overall satisfaction can influence the person due to the fact that people spend a good part of the day at work. Therefore, if a person is unhappy with his professional activity, this could lead to dissatisfaction in other areas of their lives.The theory of Job Satisfaction (Locke, 1976), consists of three components - cognitive, evaluative and behavioral. Cognitive component includes the thoughts and beliefs of employees regarding work. Evaluative component refers to the way employees feel at work and their likes or dislikes towards the work they do. Behavioral components include disposition and personality of the individual. Another possible cause of satisfaction at work is the mood.So we identified four factors and their components, based on which our research will be developed: Cognitive Component - place perception in the work group; Behavioral Component - behavioral orientation in the work group; Emotional Component – quality of emotional contacts and Locus of Control Component.

Cuvinte-cheie
satisfacția de muncă, activitate profesională, componenta cognitivă, componenta evaluativă, compopnenta comportamentală,

job satisfaction, cognitive component, behavioral component, evaluative component