Articolul precedent |
Articolul urmator |
332 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-07-11 11:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.14:7.011(478) (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2644) |
Estetică. Filozofie. Gust. Teoria artei în general (109) |
SM ISO690:2012 CONSTANTIN, Daniela. Învățământul universitar de artă Timișorean: cronologie, dimensiuni cultural-artistice. Creativitatea – proces iterativ. In: Învățământul artistic – dimensiuni culturale, 23 aprilie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice, 2021, Vol.2, pp. 45-46. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățământul artistic – dimensiuni culturale Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Învăţământul artistic – dimensiuni culturale" Chişinău, Moldova, 23 aprilie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.14:7.011(478) | ||||||
Pag. 45-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Cuvinte-cheie artă, învăţământ, artă contemporană, cercetare artistică, creaţie artistică, investigații, domeniul arte vizuale |
||||||
Teza |
||||||
Lucrarea urmărește rolul, semnificația și importanța învățământului de artă vizuală, reflectate prin procesul de educație pedagogică și artistică derulate în cadrul Facultății de Arte și Design din cadrul Universității de Vest din Timișoara. Este prezentată cronologia istorică a formării învățământului artistic, evenimente semnificative care stau la temelia actualei Facultăți de Arte și Design, importanța multiculturalității zonale care contribuie la dimensiunea estetică a învățământului artistic contemporan. Consolidarea profilului artisticopedagogic răspunde nevoilor de instruire ale studenților, punându-se accent pe formarea viziunii în contextul artei contemporane, la nivel național și internațional, dar, în același timp, răspunde și cerințelor competențelor solicitate de piața muncii. Există o cultură specifică pentru cercetarea științifică și creația artistică în cadrul învățământului de artă timișorean, urmărindu-se punerea în valoare prin prezentarea permanentă în mediul academic de artă a rezultatelor creației și cercetării artistice. Învățământul universitar timișorean din domeniul artelor vizuale a evoluat în direcția cercetării universitare la nivel național și european, devenind un important centru de învățământ și cultură artistică și, implicit, estetică din cadrul învățământului de artă din România, cu ecouri la nivel internațional prin parteneriatele pe care le are facultatea prin universitate, la nivel de schimburi ERASMUS. Pe parcursul evoluției strategia obiectivelor se extinde tot mai mult, atingând palierul politicilor educaționale și culturale la nivel național și european, având ca axe prioritare integrarea prin noi cunoștințe și viziuni ale creșterii competitivității pe planul artei contemporane. De asemenea, este aprofundată paralela dintre cele două direcții ale cercetării artistice și anume cercetarea științifica și creația artistică, vizând stimularea unor producții artistice de valoare estetică și culturală, desfășurate în plan teoretic și practic. În cadrul Facultății de Arte și Design cercetarea se derulează, pe lângă aria didactică, și prin Centrul de creație al artelor vizuale contemporane cu orientare către practica artistică, care asigură fluxul și dinamica cercetării de profil prin dezvoltarea culturii antreprenoriale cu scopul integrării absolvenților de învățământ artistic în lumea artei, pe piața muncii, pe piața de artă, în acord cu nevoile actuale ale mediului socio-economic și cultural-artistic. Fiind o zonă caracterizată de multiculturalitate, se urmărește definirea dialogului transdisciplinar și intercultural, având ca scop imediat dezvoltarea unei culturi individuale și morale, valorizarea profesiei de creator în domeniul artelor vizuale și integrarea în contextul artistic internațional în lumea cultural-artistică contemporană. Suflul artistic actual menține vie istoria din care își trage rădăcinile, istorie cu o mare încărcătură elitist-artistică și culturală. |