Criterii de evaluare a competențelor profesionale ale studenților în cadrul modulului „Fiziologia umană şi a activităţii motrice”
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
263 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-17 12:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.136+378.1:612 (2)
Educație (14642)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2599)
Fiziologie. Fiziologie umană și comparată (725)
SM ISO690:2012
GÎRLEA, Natalia. Criterii de evaluare a competențelor profesionale ale studenților în cadrul modulului „Fiziologia umană şi a activităţii motrice”. In: Ştiinţa Culturii Fizice, 2020, nr. 36(2), pp. 80-86. ISSN 1857-4114. DOI: https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.05
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Ştiinţa Culturii Fizice
Numărul 36(2) / 2020 / ISSN 1857-4114 /ISSNe 2537-6438

Criterii de evaluare a competențelor profesionale ale studenților în cadrul modulului „Fiziologia umană şi a activităţii motrice”

DOI:https://doi.org/10.52449/1857-4114.2020.36-2.05
CZU: 371.136+378.1:612

Pag. 80-86

Gîrlea Natalia
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 14 septembrie 2021


Rezumat

Cunoaşterea proceselor fiziologice şi a mecanismelor de activitate vitală a organismelor dă posibilitate viitorului specialist în domeniul educației fizice şi sportului să înţeleagă cauzele apariţiei stărilor funcţionale complicate ale organismului caracteristice pentru activitatea musculară. Aceasta va permite repartizarea raţională a efortului fizic şi a odihnei atât la orele de educaţie fizică, cât şi cele de antrenament, prognozarea rezultatelor sportive de scurtă și de lungă durată. Rezultatele analizei teoretico-praxiologice a procesului instructiv-educativ în cadrul disciplinelor prevăzute de planul de învăţământ al facultăţilor de educaţie fizică şi sport demonstrează că în acest domeniu: - nu funcţionează un sistem specific de evaluare, prin urmare nu se ştie ce nivel al competenţelor profesionale şi ce competenţe didactice deţine în mod real studentul; - dorinţa studenţilor de a-şi forma şi a utiliza competenţele profesionale în mod sportiv de calitate este mai mult declarată, ea nefiind susţinută şi de acţiuni corespunzătoare [6, 15, 16]. Studiul teoretic al problemei formării-dezvoltării competenţelor profesionale a identificat diferite abordări ale clasificării și tipologizării acesteia: unele real orientate spre rezultate, iar altele cu orientare confuză în acest sens, nici una din cele două tipuri de abordări, cel puţin în domeniul educaţiei fizice, nefiind argumentate suficient din punct de vedere sistemic.

Cuvinte-cheie
efort fizic, proces fiziologic, competenţă profesională, conținut educațional, eșantion