Perspectivele învăţămîntului superior din Moldova. Studentul modern în contextul activităţilor Pro-Bologna
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
268 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-07 17:27
SM ISO690:2012
CECAN, E.. Perspectivele învăţămîntului superior din Moldova. Studentul modern în contextul activităţilor Pro-Bologna. In: Experienţa de cercetare – componentă indispensabilă a formării de specialitate, 31 octombrie - 1 noiembrie 2006, Bălţi. Bălţi: Presa universitară bălţeană, 2006, pp. 69-78. ISBN 978-9975-9555-3-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Experienţa de cercetare – componentă indispensabilă a formării de specialitate 2006
Conferința "Experienţa de cercetare – componentă indispensabilă a formării de specialitate"
Bălţi, Moldova, 31 octombrie - 1 noiembrie 2006

Perspectivele învăţămîntului superior din Moldova. Studentul modern în contextul activităţilor Pro-Bologna


Pag. 69-78

Cecan E.
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2021


Rezumat

This article is supposed to show that, joining the Bologna Declara-tion signed on the19th of June 1999, the Moldovan higher education system has the ambi-tion to enter the European higher education area. The progressive innova-tions must be adjusted to the specific peculiarities and realities of the national higher education system. The students are the main objects of the changes, they get more liberty, possibility for making evolution and for affirmation. Any initiative or creative work is encouraged. Great attention is payed to the stimulation of scientific research and investigation within the universities. The students have the possibility to form self–government institutions, they become competent partners in the organization of the educational process.