Instrumente metodologice ale programului de consiliere și formare Școala părinților competenți și eficienți
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
359 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 16:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.018.262 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2120)
SM ISO690:2012
CEBAN, Veronica. Instrumente metodologice ale programului de consiliere și formare Școala părinților competenți și eficienți. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 8-12. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/5036108
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Instrumente metodologice ale programului de consiliere și formare Școala părinților competenți și eficienți

Some Methodological Tools from The School of Competent and Efficient Parents Counseling and Training Program

DOI:https://doi.org/10.5281/5036108
CZU: 373.018.262

Pag. 8-12

Ceban Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

De-a lungul timpului, familia a constituit principala instituție de dezvoltare și socializare a membrilor ei. Însă, odată cu fluctuațiile politice, socioeconomice și tehnologice, se conturează tot mai mult ideea de declin al familiei. Acest aspect a determinat apariția și augmentarea dificultăților pe care le întâmpină părinții în creșterea și educația copiilor. Articolul elucidează o serie de metode, tehnici și strategii care au fost valorificate în cadrul programului de consiliere și formare Școala părinților competenți și eficienți. Implementarea instrumentelor metodologice expuse a facilitat formarea, dezvoltarea și modificarea cunoștințelor, atitudinilor, comportamentelor și competențelor parentale, ceea ce a condus la armonizarea și fortificarea relațiilor interpersonale părinți-copii.

Abstract: In the past the family used to be the main institution for the development and socialization of its members. However, with the current political, economic, social, and technological fluctuations, the family’s role as a central stand is beginning to decline. This aspect determined the appearance and development of certain difficulties that parents encounter in raising and educating their children. In our article we elucidate a number of methods, techniques, and strategies that were used in the School of Competent and Efficient Parents counseling and training program. The implementation of these methodological tools facilitated the formation, development, and modification of knowledge, attitudes, behaviors, and parenting skills, which led to a harmonization and strengthening of parent-child interpersonal relationships.

Cuvinte-cheie
instrumente metodologice, educație parentală pozitivă, program de consiliere, competenţe parentale, eficiență parentală,

methodological tools, positive parental education, counseling program, parenting skills, parental efficiency