Articolul precedent |
Articolul urmator |
436 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-05 16:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.0(47+57)(091) (1) |
Educație (14795) |
SM ISO690:2012 PARHOMENCO, Lilia. Modelul învățământului superior implementat de URSS și influența acestuia asupra spațiului Europei de Est în a doua jumătate a secolului al XX-lea. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 146-149. ISBN 978-9975-56-604-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 3, 2018 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.0(47+57)(091) | ||||||
Pag. 146-149 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The development of certain higher education models in the world and their influence on other educational systems was due to their maturity and complexity at certain points in history. Besides the French and the German model of higher education who polarized the world in modern times, the soviet system became an influential actor in the field in the second part of the 20th century, with a special focus on bordering countries. This articles presents the USSR system of higher education from a structural perspective, offering a glimpse into the specificities of its development, flourishing and decline. |
||||||
Cuvinte-cheie technical education, Marxist-leninist ideology, pedagogical seminar, Access, russification, radicalization, university autonomy |
||||||
|