Modelul învățământului superior implementat de URSS și influența acestuia asupra spațiului Europei de Est în a doua jumătate a secolului al XX-lea
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
436 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-05 16:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.0(47+57)(091) (1)
Educație (14795)
SM ISO690:2012
PARHOMENCO, Lilia. Modelul învățământului superior implementat de URSS și influența acestuia asupra spațiului Europei de Est în a doua jumătate a secolului al XX-lea. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului: superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 3, 26-27 octombrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2018, Ediția 3, pp. 146-149. ISBN 978-9975-56-604-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului
Ediția 3, 2018
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii"
3, Chişinău, Moldova, 26-27 octombrie 2018

Modelul învățământului superior implementat de URSS și influența acestuia asupra spațiului Europei de Est în a doua jumătate a secolului al XX-lea

CZU: 37.0(47+57)(091)

Pag. 146-149

Parhomenco Lilia
 
Ministerul Educației, Culturii și Cercetării
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

The development of certain higher education models in the world and their influence on other educational systems was due to their maturity and complexity at certain points in history. Besides the French and the German model of higher education who polarized the world in modern times, the soviet system became an influential actor in the field in the second part of the 20th century, with a special focus on bordering countries. This articles presents the USSR system of higher education from a structural perspective, offering a glimpse into the specificities of its development, flourishing and decline.

Cuvinte-cheie
technical education, Marxist-leninist ideology, pedagogical seminar, Access, russification, radicalization, university autonomy