Noi direcţii în didactica lecturii și a scrierii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
373 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-16 20:13
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.3 (447)
Educație (14795)
SM ISO690:2012
GAVRILUȚ, Monalisa-Laura. Noi direcţii în didactica lecturii și a scrierii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 2, pp. 129-139. ISBN 978-9975-46-422-2. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 2, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Noi direcţii în didactica lecturii și a scrierii

CZU: 371.3

Pag. 129-139

Gavriluț Monalisa-Laura
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Teze de doctorat:
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

Knowledge updating, capitalization and communication skills are achieved through communication activities - oral expression, production of written text, reading and interpretation of literary / nonliteral text. It should be emphasized that the two types of structuring of didactic activity in Romanian language and literature are interdependent, the development of communication competence and cultural competence representing an ample process, carried out at all times of the specialized didactic process. The pair of reading and writing emphasizes mutual determination, but also the continuity between reading and writing.

Actualizarea cunoştinţelor, valorificarea lor şi manifestarea competenţelor de comunicare se realizează în cadrul activităţilor de comunicare – exprimare orală, producere de text scris, lectură şi interpretare a textului literar/nonliterar. Trebuie subliniat faptul că cele două tipuri de structurare a activităţii didactice la limba şi literatura română sunt interdependente, dezvoltarea competenţei de comunicare şi a competenţei culturale reprezentând o acțiune amplă, desfăşurată în toate momentele procesului didactic de specialitate. Perechea lectura – scrierea scoate în evidență determinarea reciprocă, dar și continuitatea dintre lectură și scriere.

Cuvinte-cheie
competence, communication, reading, writing,

competenţă, comunicare, lectură, scriere.