Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-16 20:13 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
371.3 (447) |
Educație (14795) |
![]() GAVRILUȚ, Monalisa-Laura. Noi direcţii în didactica lecturii și a scrierii. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 2, pp. 129-139. ISBN 978-9975-46-422-2. ISSN 1857-0267. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice Vol.18, Partea 2, 2019 |
|||||||
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice." 18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019 | |||||||
![]() |
|||||||
CZU: 371.3 | |||||||
Pag. 129-139 | |||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Rezumat | |||||||
Knowledge updating, capitalization and communication skills are achieved through communication activities - oral expression, production of written text, reading and interpretation of literary / nonliteral text. It should be emphasized that the two types of structuring of didactic activity in Romanian language and literature are interdependent, the development of communication competence and cultural competence representing an ample process, carried out at all times of the specialized didactic process. The pair of reading and writing emphasizes mutual determination, but also the continuity between reading and writing. |
|||||||
Cuvinte-cheie competence, communication, reading, writing, competenţă, comunicare, lectură, scriere. |
|||||||
|