Principiul proactivităţii în educaţia muzical-artistică: abordare teoretico-praxiologică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
339 4
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-25 11:29
SM ISO690:2012
BABII, Vladimir. Principiul proactivităţii în educaţia muzical-artistică: abordare teoretico-praxiologică. In: Artă şi Educaţie Artistică , 2006, nr. 2-3, pp. 86-93. ISSN 1857-0445.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Artă şi Educaţie Artistică
Numărul 2-3 / 2006 / ISSN 1857-0445

Principiul proactivităţii în educaţia muzical-artistică: abordare teoretico-praxiologică

The principle of proactivity in musical education: a theoretical and praxiological approach


Pag. 86-93

Babii Vladimir
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 11 ianuarie 2021


Rezumat

The principle of proactivity as the basis of education is examined in the article. The given phenomenon contributes to the changes of personality that take place due to some organizational rules supported by individual experiences. The author emphasises four variants of significant manifestation of pupil’s proactivity treated both on theoret-ical and praxiological analysis of musical and artistic activity of a pupil.